sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הקדמה יערה מוגדם ספר זה נולד מתוך התבוננות מעמיקה באתגר החינוך המוזאוני בישראל . הוא מאגד תובנות של אנשי חינוך במסגרות החינוך הפורמלי ובמוזאונים , אשר שיתופי פעולה ביניהם מניבים חוויית לימוד , שבה השלם גדול מסך חלקיו . הרעיון לבדיקת השותפויות נולד בעקבות מחקר לדוקטורט בנושא הפרופסיה של החינוך המוזאוני , שערכתי בניו יורק . מהמחקר , שכלל תצפיות וראיונות עומק עם מחנכים במוזאונים , עלה שהגורם הראשון במעלה בעיצוב חוויית הלימוד המעמיקה הוא ידע התוכן הפדגוגי של המחנך המוזאוני , ובכלל זה היכרות עם ארבעת המרכיבים הנוכחים , לדעת יוסף שוואב , בכל תהליך חינוכי : חומר הלימוד , המורה , התלמיד והמיליה . אנשי החינוך במוזאון חייבים לאסוף מידע על אודות התלמידים המגיעים לביקור ולהנכיח את עצמם במרחב הבית-ספרי בממשק הדוק למורה . אך גם על המורה מוטלת האחריות להבין לעומק את מהלכו של הביקור ואת אופיו . המחקר העדכני בתחום הזה הביא לידי הכרה ששיתוף פעולה מובנה חיוני להנעת תהליך הלמידה במוזאון . מתוך עניין בנעשה בארץ ביקשתי לבדוק כיצד מתקיים קשר זה בתרבות החינוך הישראלית . המחקר נעשה בסיועו של מר דוד קיסוס , שהיה אמון על הקשר בין משרד החינוך לבין המוזאונים . בתיווכו גובשו כמה יוזמות חינוכיות המשקפות שותפויות בין מוזאונים לבין בתי ספר וגני ילדים , ואלו מוצגות לפניכם בספר זה . העוסקים בחינוך במוזאונים בארץ נקראים לרוב מדריכים , ואילו בעולם הולכת ומתבססת ההגדרה מחנכים במוזאונים ( . ( museum educators משמם נגזר שאלה אינם אמונים רק על הובלת המבקרים ברחבי הגלריות , אלא הם גם מחנכים העוסקים בתיווך חוויית המוזאון עבור המבקרים בו . חוויה זו אוצרת בתוכה התנסות פעילה , שיח , התבוננות , מתן הקשר ומיקום במרחבים פיזיים , חברתיים ואסתטיים חדשים או מוכרים . ספר זה הוא קריאה למסד את מעמדם של העוסקים בתחומי החינוך במוזאון לא רק בשם - מחנכים במוזאונים - אלא גם בתור עיסוק המעוגן במחקר וכרוך

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help