sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

בפרק השנים עשר שרון עזריה עוסקת ברגשותיהם של פרחי הוראה ומשתלמים שעלו בשיעור בקורס ושמו “ הכיתה הדואגת״ . במפגשים העלו הסטודנטים ביומנם תחושות שחוו במהלך השיעור במכללה . בין היתר חשו פרחי ההוראה רגשות לא נעימים , בעיקר כעס , כלפי עמיתיהם במהלך ההתנסות המעשית , אך כמעט לא כלפי התלמידים . בקורס נקרתה לפרחי ההוראה ההזדמנות לשקף לעצמם את ההתנהגויות שהובילו לרגשותיהם הלא נעימים . הרפלקציה הרחיבה את הבנתם בנוגע למה הביא לידי תגובותיהם השליליות ומכאן לידי תובנות מרתקות על תפקיד המורה . כפועל יוצא התנסו פרחי ההוראה בהתנהגויות חדשות ובאמפתיה כלפי עמיתיהם והתלמידים . בפרק האחרון היילי רוזנבלום מציגה את תכנית “ מעגלי הלב״ שפותחה בשנים שבהן החל הממד הרגשי לשמש מוקד לעניין ולמחקר בתחום הכשרת המורים . במאמרה היא מבררת כיצד השפיעה ההשתתפות בתכנית על ההתפתחות האישית והמקצועית של המורים ופרחי ההוראה שלמדו בה , ומציגה קשר מעניין בין תכנית זו ובין פיתוח מודעות רגשית רחבת היקף . אפילוג שמציג ארבע תובנות שעולות מהפרקים , חותם את הספר . יזהר אופלטקה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help