sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הקדמה עם בוא האביב של שנת 2012 התכנסו אנשי חינוך מכל רחבי הארץ לצוות חשיבה שכותרתו “ היבטים רגשיים בהוראה ובניהול בית ספר״ בהנחיה של ד״ר היילי רוזנבלום ושלי . בכלל המתכנסים היו מורי מורים ממכללות לחינוך , פסיכולוגים חינוכיים , דוקטורנטים בבתי הספר לחינוך , מורים בבתי ספר ופנסיונרים של מערכת החינוך . כולם היו מודאגים מאוד מהדגש הרב המושם בימינו על הישגים לימודיים ועל מדידתן של תפוקות לימודים בדמות מבחנים משווים ובין-לאומיים . זאת ועוד , רבים חשו כי במקביל ל״חגיגת הבחינות ומדידת ההישגים״ , שקיבלה הכרה בדמות הקמתה של הרשות למדידה ולהערכה במשרד החינוך בשנת , 2005 ניכרת התעלמות מרכיביו הבסיסיים ביותר של תהליך החינוך בבית הספר , בין היתר הרגשות השזורים באינטראקציות בין מורים לתלמידים בכיתה או הרגשות הטבועים בקשר בין המנהל למורים . רגשות בעולם העבודה זכו לעדנה מחקרית מאמצע שנות התשעים כשהוגי דעות וחוקרים מתחום הארגונים הבינו כי הסתרה שלהם בעולם המקצועי לא רק שאיננה מיטיבה עם הארגון , כמו שהאמינו רבים , אלא פוגעת באפקטיביות שלו ובמורל של עובדיו . ספרות זו , שתוצג במאמר הפותח את הספר , קראה לחקור את הבעתם של רגשות בעבודה ואת דרכי הוויסות של תחושות שעובדים חשים במגוון מצבים . באופן לא מפתיע זלגה ספרות זו גם למחקר על אנשי חינוך , וחוקרים החלו להתחקות אחר רגשותיהם של מורים ומנהלים בעתות של שינוי חינוכי , משבר ארגוני , בעיות משמעת עם תלמידים ועוד . חברי צוות החשיבה עסקו אפוא בספרות על רגשות בארגונים בכלל ובארגוני חינוך בפרט , וקשרו בינה לבין חוויותיהם האישיות בבית הספר ובינה לבין מחקריהם . פרקי הספר הם תוצר של השיחות שהתקיימו בצוות , לעתים כחלק מהסדנה שניהלה ד״ר היילי רוזנבלום , ולעתים כחלק משיחות על מאמרים שהציגו המשתתפים . כל משתתף שרצה בכך תרם מפרי עטו לספר וחווה את תהליך הכתיבה האקדמי - דיאלוגי מול העורך . עבודתם של הכותבים מחולקת לשלושה שערים : השער הראשון עוסק ברגשותיו של המורה מכמה נקודות מבט ; השני ברגשותיו של מנהל חינוכי , מנהלי בתי ספר ומנהלות גן ; והשלישי מקשר בין התפתחות מקצועית של פרחי הוראה לבין רגשות בעבודת המורה . הפרק הראשון , פרי עטי , מסרטט את התפתחותה של הספרות התאורטית והמחקרית על רגשות בעולם העבודה בכלל ובארגוני חינוך בפרט . מהמחקרים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help