sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הפדגוגיה הביקורתית - פמיניסטית היא הציר המרכזי של קריאת התמות השונות המופיעות בפרקי הספר , הכלי לניתוח זווית ההסתכלות . עם זאת הספר נכתב כך שכל פרק עומד בפני עצמו , ואפשר לקרוא בו גם ללא הפרקים הקודמים לו . בשל סיבה זו ישנה לעתים חזרה על רעיונות אחדים שהופיעו בפרק אחר . כתיבה נרטיבית הכתיבה שלי משלבת סיפורים אישיים רבים . הנרטיבים האישיים השזורים בין התאוריה , או התאוריה השזורה בין הסיפורים האישיים , מדגישים את הקשר הממשי בין הייחודי לבין הציבורי , בין האישי לבין הפוליטי , בין התאורטי לבין המעשי . הם מנכיחים את הסובייקטיביות שלי בחיבור אל הידע המוצג , כמו זה של כל כותב / ת וקורא / ת . התאוריה והמעשה המוצגים נוגעים בי במובנים רבים , בהיסטוריה שלי כילדה , כתלמידה , וכמי שעוסקת בהכשרת מורות ומורים . אני מקווה שהם גם ייגעו באופן דומה בקוראות ובקוראים . הנכחת הסובייקטיביות בעזרת נרטיבים אלו היא אקט מודע ומכוון שמבקר את היומרה לאובייקטיביות ולהעדר מעורבות המאפיינת את הכתיבה האקדמית . אני מזמינה אתכם , קוראיי , לעשות מעשה דומה , לחשוב על ההיסטוריה האישית והמקצועית שלכן / ם תוך כדי קריאת הספר ולחבר אותה אל הנקרא . הנרטיבים עושים את הקריאה טבעית יותר , זורמת , לעומת קריאת תאוריה יבשה המטילה על הקורא / ת לעשות את הקישורים לעולמו / ה בעצמו / ה . הכתיבה הנרטיבית במחקר מקובלת באוניברסיטאות בארץ , וערכה הרב זכה להכרה גם במחקר האקדמי . תופעות ותהליכים אנושיים שלא ניתנים לצפייה באמצעות נרטיבים שדרכם אנחנו מפרשים את סביבותינו , נבחנים בניתוח נרטיבי . חוקרים כמו ברונר , סרבין ואחרים ( Bruner , 1987 ; Sarbin , 1986 ) ראו בנרטיב אמצעי קוגניטיבי להבנת העולם . ברונר טען שנרטיבים מבנים את התפיסה שלנו , מארגנים את הזיכרונות שלנו , את חלקי ההיסטוריה של החיים ואת מטרתם ( . ( Bruner , 1991 ; 2003 הנרטיב מעניק משמעות סובייקטיבית ואינו מתיימר לאמת המוחלטת . אנחנו חושבים ומסבירים לעצמנו את הזהות שלנו באופן רפלקטיבי , מתפתח ( Giddens , . ( 1991 אנו יוצרים ומחדשים נרטיבים ביוגרפיים הקשורים לשאלות כמו מי אנחנו , ואיך הגענו למה שאנחנו . במיתולוגיה היוונית ארכנה , נסיכה בשר ודם , ואתנה , אלת החכמה , עורכות תחרות שבה הן רוקמות או טוות סיפורים על שטיח שהן אורגות . ארכנה רוקמת את סיפור האהבה של זאוס לאירופה , ואתנה רוקמת את

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help