sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

פאולו פרירה , שהתחיל ללמד איכרים עניים בברזיל קרוא וכתוב , ובשל פעילותו נרדף והוגלה . בברזיל באותה תקופה רק מי שידע קרוא וכתוב רשאי היה להצביע ולהשפיע , לכן הוראת קריאה וכתיבה הייתה פעולה פוליטית ביקורתית החותרת תחת הסדר החברתי הקיים . הפרק מבהיר את עקרונות הפדגוגיה הביקורתית ומביא דוגמאות מהארץ ומהעולם של פרויקטים המבוססים על פדגוגיה זו . הוא גם מספר על השפעתם של מרטין בובר ואסכולת פרנקפורט על פאולו פרירה . הפרק הוא למעשה קריאה של הפדגוגיה הביקורתית באמצעות הפדגוגיה הביקורתית - פמיניסטית . הפרק השני סוקר את המהפכה הפמיניסטית . מהפכה זו התרחשה בעיקר דרך חינוך ויצרה תאוריות ופרקטיקות שונות , שלכל אחת מהן השפעה ייחודית אחרת על החינוך . הפרק מספר על דרך היווצרותה של הפדגוגיה הביקורתית-פמיניסטית בראשית דרכה . הוא מציג את הביקורת של הפמיניסטיות על מנהיגי הפדגוגיה הביקורתית . השפעת ביקורת זו הביאה לשילוב הפדגוגיה הביקורתית בפדגוגיה הפמיניסטית . בצד האפיונים של הפדגוגיה הביקורתית -פמיניסטית הפרק מציג דוגמאות מהארץ ומהעולם לפרויקטים הממחישים פדגוגיה זו , ובנוסף לכך הוא קורא קריאה ביקורתית - פמיניסטית של הפדגוגיה הביקורתית-פמיניסטית עצמה . הפרק השלישי מסביר את המושג ' חינוך לתרבות של שלום ' , מבחין בין חינוך לשלום חיובי ובין חינוך לשלום שלילי וחושף את הפסיפס העשיר של מרכיבי החינוך לתרבות של שלום . גם בפרק זה מוצגות דוגמאות מן הארץ ומן העולם לחינוך לתרבות של שלום , ומתוארת בהרחבה דוגמה לחינוך לתרבות של שלום בבוסניה הרצגובינה . הקריאה של החינוך לתרבות של שלום באמצעות הפדגוגיה הביקורתית - פמיניסטית מצביעה על הקשר ההדוק בין השניים . הפרק הרביעי מפרק ובוחן את הפעילות של מפגשי יהודים - פלסטינים כדוגמה ישראלית ייחודית של חינוך לשלום . המודלים השונים המוצגים מאפיינים את המפגשים ואת סוגי הדינמיקות שחוזרות בהם . כך המודלים השונים , האפיונים של המפגשים וההמלצות נובעים מן הקריאה הביקורתית - פמיניסטית . הפרק החמישי נותן מסגרת חשיבתית לחינוך לתרבות של שלום מנקודת מבטה של הפדגוגיה הביקורתית - פמיניסטית . הוא עוסק במתן קול ונראות לקבוצות שוליים , בהכרחיות של השיח של תרבות של שלום ומשמעותו למי שבשוליים החברתיים . הפרק מבקר את המבנה הדומיננטי של מערכת החינוך היוצר הפרדה בין ילדים וילדות יהודים לילדים וילדות ערבים . הפרק נוגע גם בחינוך לאקטיביזם כמרכיב הכרחי בחינוך לתרבות של שלום .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help