sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מ - 19 המפקחות , ואליהן צירפה מנהלת המחוז 11 מפקחות חדשות ( ראו לוח . ( 1 הקהילה התארגנה מחדש , והצוותים נערכו לקליטת המצטרפות החדשות . מעבר לאתגר ההתארגנות מחדש היה על הקהילה להתמודד עם האתגרים שיצר הצורך ליישם את רפורמת " אופק חדש " ( , ( 2014 ש " הונחתה " על המחוז מלמעלה . מהשנה השנייה ואילך נהפכה הרפורמה הזאת לאחד ממוקדי הפעילות של המפקחות , וכמה מהן אף החלו להנחות את מנהלות בתי הספר שהצטרפו לרפורמה . כדי להיענות לצרכים של המנהלות ולצורך המחוזי בהובלת יישום הרפורמה החלו כמה צוותים ליצור שותפויות עם בתי ספר שהצטרפו ל "אופק חדש " - כמה מהם היו בתי ספר " אדומים " וכמה מהם " רגילים " . תהליך ההטמעה של רפורמת " אופק חדש " במחוז נמשך כשלוש שנים , והיה אחד הנושאים המרכזיים שבהם עסקו חברות הקהילה . נושאים נוספים שלמדנו בקהילה בשנים האלה והתנסינו בהם הלכה למעשה בשטח , בלמידה ובעבודה משותפת עם המנהלות והמורות , היו המשך ישיר של הנושאים הראשונים שלמדנו : בניית שותפויות , הובלה ומנהיגות , טיפול בפרט ושיח בקבוצה קטנה ( תחומים שבהם עסקה גם הרפורמה ) , ובעיקר החיבור שבין עבודת המפקחת לבין פרקטיקת ההוראה של המורות בתוך הכיתות . אחרי שלוש השנים הראשונות שבהן התעצבו שגרות הלמידה של הקהילה והצוותים עבדו ברצף עם בתי הספר שלהם , התרחבה הקהילה והצטרפו אליה 12 מפקחות ומדריכות חדשות . שוב חלו שינויים של פירוק צוותים והתכנסות לצוותים חדשים על פי הנפשות הפועלות ועל פי צורכי המחוז . בעקבות התרחבות הקהילה חילקנו את המשתתפות לשתי קבוצות , אחת פעלה בדרום המחוז ובמרכזו והשנייה - בצפונו . מפגשי הקהילה במליאה פחתו , ורוב המפגשים התקיימו בשתי הקבוצות . בקבוצות פעלו כמה צוותים על פי אזורי הפיקוח ובתי הספר , ובראש כל צוות עמדה מפקחת אחראית . בשנה החמישית , לאחר שהמסגרות והתהליכים בשדה התייצבו , התפנו המפקחות ללמוד וליישם תהליך של מחקר פעולה . אמנם מחקר זה הוצג להן כבר בתחילת הדרך , אך מפאת ריבוי ההתרחשויות ועומס נושאי הלמידה נדחק הנושא לקרן זווית . ההליכים המחקריים , ובהם איסוף נתונים , ניתוחם וביסוס ההחלטות עליהם , ובעיקר הכתיבה והפרסום , היו זרים למפקחות , והן נזקקו לליווי אישי ולתמיכה צמודה . לשם כך שינתה מנהלת המחוז את סדר העדיפויות והקצתה משאבים להדרכה פרטנית בהפקת הממצאים ובהתארגנות לכתיבה . בשנה זו יצרנו אפוא מסגרת נוספת של ליווי אישי של המובילה האקדמית את

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help