sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק א התפתחותה של קהילה מקצועית לומדת - תיאור כרונולוגי של התהליך יצאנו לדרך , מנהלת מחוז , שתי מובילות אקדמיות מהמכללה וכעשרים מפקחות ומדריכות , כדי לבנות מנהיגות מובילה במחוז . בשנה הראשונה מנתה הקבוצה 19 מפקחות , כמה מהן צורפו לקהילה במענה לדרישתה של מנהלת המחוז ולא מרצונן החופשי , ואחרות הצטרפו מתוך מחויבות לתפקידן בהנהלה . השונות בקבוצה הייתה גדולה : ותיקות וחדשות , מפקחות כוללות ומפקחות דיסציפלינריות , פסיכולוג ובעלות תפקידים נוספים בהנהלת המחוז . כבר מראשית התהליך הקפדנו על קביעותן של מסגרות המקום והזמן של מפגשי הקהילה . המפגשים נערכו פעם בשבועיים , וכל מפגש נמשך כארבע שעות . במפגשים החלו המשתתפות ללמוד תאוריות שהציגו המובילות האקדמיות כדי ליצור תשתית ושפה משותפת לבנייתה של הקהילה וללמידה בה . התאוריות עסקו בשלושה נושאים עיקריים : למידה , שותפויות ומנהיגות , ובעיקר בחיבורים ביניהם . על סמך התאוריות והעקרונות שהוצגו התקיימו דיונים שקשרו את התאוריה לעשייה היום - יומית של המפקחות והציפו סוגיות מרכזיות בעבודתן , וגם סוגיות ואתגרים הנוגעים לדפוס הפיקוח המסורתי . בעקבות הדיונים האלה הוחלט לנסות לפתח וליישם דפוס פיקוח חלופי : דפוס שיתופי , שבו שתיים או שלוש מפקחות יעבדו בצוות בבית ספר אחד ויגבשו בשיתוף המנהלת תכנית התערבות שתחולל שינוי בתפקודו של בית הספר . כל צוות בחר בית ספר " אדום " ( כלומר בית ספר שההישגים הלימודיים והחברתיים בו נמוכים יחסית לממוצע המחוזי ) , והוא שימש הן מושא הפעולה של הצוות והן מעבדת התנסות בהובלת תהליכי שינוי . כמו כן , הוחלט שצוות המפקחות יבקר בבית הספר לעתים קרובות , ושקהילת המפקחות כולה תערוך ביקורים לימודיים במשך יום שלם בבתי הספר שנבחרו . השנה הראשונה הייתה סוערת ורווית תהפוכות , והיא הסתיימה בהתנגדות נחרצת של כמה מן המפקחות להמשיך להשתתף בקהילה . לנוכח המשבר ניצבה הקהילה בצומת דרכים , ובעקבותיו החליטה מנהלת המחוז לערוך שינוי מהותי במבנה הקבוצה . בשנת הלימודים השנייה המשיכו בתהליך רק שבע

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help