sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

תפיסה זו , העשייה בשדה , דהיינו הלמידה וההוראה בתוך הכיתות בבתי הספר , היא מוקד ההכשרה . עם זאת , סברנו שכדי להוביל שותפות מעין זו וכדי לבנות קהילות מקצועיות לומדות יש להצמיח מנהיגות חינוכית משותפת של כל בעלות העניין - נשות מעשה , מעצבות מדיניות ונשות מחקר ותאוריה . הצמחת מנהיגות חינוכית מבוזרת , השונה מהמנהיגות ההיררכית השכיחה במערכת , הייתה חלק מרכזי בחזוננו . חזון זה התבסס גם על הניסיון ההולך ומצטבר בארץ ובעולם בתחום הרפורמות המערכתיות , שלפיו הצלחת הרפורמות מותנית במפגש בין תהליכים הצומחים מלמטה ( bottom - up ) לבין תהליכים המוכתבים מלמעלה ( . ( top - down עיקרון מרכזי נוסף היה שזירת התאוריה בעשייה - התאוריה היא אמצעי לבדיקת העשייה , לחשיבה מחודשת עליה ולשיפורה , וגם מצע להולדתם של רעיונות חדשניים ופורצי דרך . זאת ועוד , כדי לבסס את השינויים הנדרשים על נתונים יש להשתית את הלמידה על חקר העשייה , ובעיקר לערוך מחקרי פעולה . מחקרים כאלה , המבוססים על איסוף נתונים שיטתי וניתוחם , מסייעים להבנה מעמיקה של העשייה החינוכית ושל ההקשר שבו היא נעשית ותורמים לשיפורה . התהליך המתואר בספר - שש שנות פעילותה של הקהילה ועוד שלוש שנות הניתוח והעיבוד של הנתונים וכתיבת הספר - הצמיח בסופו של דבר מודל אקולוגי אוניברסלי של פיתוח מקצועי במאה ה - , 21 העוסק בלמידה , בעשייה ובמחקר במסגרת קהילה מקצועית . בקהילה מקצועית זו מתקיים דיאלוג מתמיד ומתמשך בין האקדמיה לשדה , והוא המאפשר פיתוח זהות מקצועית חדשה . על הספר והניווט בין דפיו בספר שלושה שערים ופרק החותם אותו - סוף דבר ומחשבות לעתיד . בשער הראשון - סיפור ההקשר שהוא סיפור המסגרת של הספר - שלושה פרקים . בפרקים אלה מתוארים התפתחותה של הקהילה הלומדת והמחקר שבעקבות העשייה . כמו כן , מוצגת סקירה של מגמות גלוקליות ( גלובליות ולוקליות ) עכשוויות בתחום הפיקוח ושל תפיסות ומודלים עדכניים בזיקה לפיקוח בארץ ובעולם . השער השני מוקדש לסיפורה של קהילת המפקחות - מהערכה ובקרה לייזום פדגוגי שיתופי . בשער זה מתואר הפיתוח המקצועי של המפקחות וגיבושו של מודל חדש לעבודת פיקוח . ששת הפרקים המופיעים בשער זה הם לב לבו של הספר . כל פרק מתמקד בנושא מרכזי אחד בתהליך העבודה המתמשך בקהילה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help