sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מבקשת הגישה למנוע הידרדרות למכנה המשותף הנמוך ולאפשר את העצמת היחיד , כדי שיוכל לפרש את המציאות באופן ביקורתי ואוטונומי ולזהות בה את הגורמים ואת הכוחות המעצבים את תנאי חייו . בתוך כך שואפת גישה זו שהיחיד יפתח לעצמו מגמות וכישורים שיאפשרו לו לנהל את חייו לטובת הקהילה ולטובתו שלו ( אלוני , ; 1998 גובר , ; 1999 . ( Mclaren , 1995 פאולו פרירה הציג את הדיאלוג ההומני והשוויוני שמטרתו לטפח תחושת אמון וביטחון עצמי , להבין את מציאות החיים ולפתח תודעה פוליטית ערנית וביקורתית , כדי שאלו ישמשו ככלים לתיקון מציאות חייהם של בני האדם ( אלוני , ; 1998 גובר , ; 1999 גור - זאב , ; 1996 פרירה , . ( Freire , 1972 ; 1990 הנרי ג׳ירו , שמספק גרסה של פדגוגיה ביקורתית הנשענת על תפיסותיהם של הוגי אסכולת פרנקפורט ( גור - זאב , , ( 1996 טוען שעל המורים להתחזק בתור אינטלקטואלים רדיקלים שמשנים את פני בית הספר והחברה . המאבק לשחרור בית הספר הוא רק שלב בדרך לשחרור חברתי כולל , שעל המורים להתחייב אליו . ג׳ירו חושף את בית הספר כמרחב פוליטי מובהק שממלא תפקיד מרכזי בייצור אירועי שיח , משמעויות וסובייקטים , בשליטה עליהם ובשיווקם היעיל . בית הספר משמש כסוכן דיכוי בשירות המערכת , המצליחה - גם באמצעותו - לשעתק ולשכלל את עצמה. ( גור - זאב , ; 1996 ג׳ירו , . ( Giroux , 1983 ; 1996 מייקל אפל ( Apple , 1990 ) מציג את רעיון תכנית הלימודים הסמויה . הוא טוען כי תכנית הלימודים כוללת תרבות וערכים לגיטימיים , ובמסגרתה שאיפת העבר של הבורגנים ליצור קונצנזוס למראית עין הפכה לפירוש היחיד האפשרי . מה שהיה בעבר אידאולוגיה של אינטרס מעמדי , לפי אפל , הפך להגדרה של המציאות ברוב תכניות הלימוד הבית-ספריות . מכיוון שהתפקיד של בית הספר מתמקד בהכשרה מקצועית ובחברות , מוסיף אפל , עליו לפתח מודעות לא - ביקורתית כלפי החברה , שבה המציאות הקפיטליסטית - אינדיווידואליסטית צריכה להיראות כאפשרות היחידה . כך מנוקה סדר היום הבית - ספרי , הן זה הלימודי-דיסציפלינרי והן זה החינוכי - ערכי , מכל ממד קונפליקטואלי . לפיכך , טוענים הוגי ״הפדגוגיה הביקורתית״ , החינוך הבית - ספרי , גם כשהוא מתעטף בווילונות הסוואה א - פוליטיים ואולי במיוחד כשהוא עושה

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help