sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

המדריך הפוליטי של גן הילדים ! ואיתן הוא וגא ונמרץ ובטוח ופולט את כרוזו שמחוץ לוויכוח , ושפתיים , שפתיים גמולות מחלב , צועקות אחריו , בתתו להן צו , ואין איש שיתפוס בצווארון מעילו ויטלטל ויקרא : עד הלום ! הלאה לא ! אין עוצר ! ונמשך המשחק ונמשך ! ( אלתרמן , הטור השביעי , דבר , 16 באפריל 1943 ) הגישה השלישית , שצבי לם מכנה כחינוך פוליטי ומציגה כחלופה הראויה בעיניו , מכוונת להכללת סוגיות פוליטיות כחלק מתהליך טיפוח האזרחות במדינה דמוקרטית . על פי גישה זו , יש לעסוק בסוגיות פוליטיות בתהליכי החינוך והלמידה , אך יש לעשות זאת תוך הקפדה על איזון ועל אובייקטיביות . בפרסום מאוחר יותר מנתח לם ( 2002 ) את סוגיית החינוך הפוליטי לפי שלוש אידאולוגיות - העל בחינוך , שמיפה בעבר ( : ( 2000 , 1973 אידאולוגיית החברות ( סוציאליזציה ) - חינוך פוליטי כהעברה פונקציונלית של מיומנויות ושל ידע על אופני ההתנהלות של הזירה הפוליטית העכשווית ; אידאולוגיית התרבות ( אקולטורציה ) .- חינוך פוליטי כהנחלה של עמדות אידאולוגיות קונקרטיות או כתעמולה ; ואידאולוגיה הממוקדת ביחיד ( אינדיווידואציה ) - חינוך פוליטי כמעודד בחינה ביקורתית של המציאות וגיבוש עמדות אישיות כלפיה . כך מציג לם גישה שלפיה חשוב לעסוק בפוליטיקה , אך עיסוק זה צריך להיות מנותב לטיפוחו של התלמיד כאוריין פוליטי תוך הקפדה על פריסת כמה עמדות מנוגדות ושאיפה לאובייקטיביות . לפי גישה זו , המורה צריך לספק לתלמידיו הזדמנויות לדיון בסוגיות עכשוויות תוך הצגת מגוון דעות ומתוך כוונה לאפשר השמעה , אימוץ או פיתוח של עמדה עצמאית . .בגישתו מביע לם חרדה מחינוך אינדוקטריני , שעל פי הגדרתו של צבי לביא ( 1978 ) הוא " ניסיון להחדיר דעות בתחום מסוים ( בעיקר בתחום המוסרי , הפוליטי והדתי ) תוך התעלמות מדעות מנוגדות ובצורה המונעת בירור רציונלי " ( עמ׳ . ( 364 החינוך , על פי לביא , בניגוד

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help