sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

משותף , ידע של אחרים , ידע שלי , אבל בכל מקרה ידע . וכדי שהידע לסוגיו ייהנה ממעמד הראוי לו , יש להסיר כבר במבוא את אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בשיח הציבורי בכלל ובשיח החינוכי בפרט , ולפיו הידע מתיישן כל שבע שנים . דומה שיקשה על המחפש לאתר את מקור המיתוס הזה . אפשר לנחש שמקורו אי - שם בשנות השישים העליזות , ונסיבות המצאתו יכולות להיות מעניינות מאוד , אך אין להן חשיבות כרגע . חשוב יותר הוא להדגיש את מידת הנזק של המיתוס הזה , שקשה להגזים בהשפעותיו השליליות . ראשית , הוא מייתר את מערכת החינוך בכלל ואת המערכת היסודית בפרט . על פי המיתוס הזה , הרי אין שום טעם בלימוד משהו בין כיתה א ' לכתה ו ' , אם בין ז ' לי " ב כבר אבד עליו הכלח . נוסף על כך למיתוס הזה יש כמובן השפעות דרמטיות על מעמד המורה . המורה הרי מייצג את העולם הישן , עולם הידע המיושן . וככזה , גם משכורת ממוצעת היא בבחינת מתנה שהוא צריך לומר עליה " תודה " . גרוע מכך , למיתוס הזה יש השפעה חמורה על הכשרת המורה . מכיוון שהוא פטור מידע שהוא מיותר עקרונית , כל שעליו לרכוש הוא כלים להבחנה בין סוגי לקויות למידה וסוגי אינטליגנציות או כובעים בשלל צבעים . מה הפלא שמספר השעות הנדרש להשלמת תואר הולך ויורדמ מה הפלא שבמצב כזה המושג רכישת תואר הולך ונהפך לפשוטו כמשמעומ למיתוס הזה השפעות לא פחות דרמטיות על מעמד בית הספר . מכיוון שלא לומדים בו דבר , או לומדים ידע מיותר ומיושן , הרי תפקידו מתמצה ב ' שמירטוף ' . מובן מאליו כי כל השקעה בבתי הספר , חוץ מאשר בתשתיות ביטחון ובטיחות , היא בבחינת ברכה לבטלה . על רקע הזה קל להבין מדוע המיתוס הזה משמש כרוח גבית לבתי הספר הייחודיים למיניהם , אשר בהינתקם ממוסרות הידע המאובן של פעם , מצליחים לספק לילדי העתיד לא ידע , כי אם כלים , וזאת לא באמצעות מורים מיושנים כי אם באמצעות אנשים שתפקידם ‘ לאפשר ' ולא חלילה ללמד . אפילו מושג עברי חדש המציאו לרגל המאורע : ‘ אפשר ' , המילה המקומית לעוד יבוא אישי מאמריקה , שם גילו כבר מזמן שאין צורך במורים , אלא רק ב - . facilitators חשוב להדגיש כי למיתוס לכשעצמו תפקיד אנושי , אישי וחברתי חשוב מאין כמוהו . למיתוס היכולת ליצור מחויבות לפעולה . אדרבה : לא רק שאי - אפשר בלי מיתוסים , אלא שבכל מיתוס יש גרעין של אמת . ובמקרה שלנו , אכן הידע מתיישן ומתיישן ומתיישן , ואכן ישנו ידע שאיננו רלוונטי . אלא שכשם שלפרי יש לא רק עסיס אלא גם גרעין , קליפה וגבעול יבש , כך יש עיקר ותפל בכל מיתוס . ובמקרה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help