sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הספר מחולק לשישה פרקים : הפרק הראשון מספק רקע עיוני פילוסופי לנושא הבחירה ובוחן הגדרות של מושג החירות והאחריות מנקודות מבטם של שלושה הוגי דעות : ז ' אן פול סארטר , המייצג את הגישה הרציונלית לאחריות האישית ולקשר בין אחריות לתפקיד ; עמנואל לוינס , המייצג את גישת האחריות כלפי האחר , הכוללת דיון באחריות הרגשית ; ומרטין בובר , המתווך בין שתי הגישות שלעיל . הפרק השני בוחן לאורן של שלוש נקודות המבט שהוצגו בפרק הקודם את היפוכו של המושג חירות – דטרמיניזם . הדילמה שהוא מעלה קשורה בחלקה בתפיסתנו את השליטה בחיינו . האם אנו שולטים בחיינו או שמא הסביבה והתרבות שולטות בהם ? אלוהים , הורים , חינוך ונסיבות עשויים להיתפס כגורמים הכופים עלינו בחירות והתנהגויות ואינם משאירים לנו טווח לבחירה . האם יש מצבים שבהם לא חלה עלינו אחריות , מה הם ? כמו כן נדון בסוגיית האחריות הקולקטיבית ובסכנות הכרוכות בה , כגון התנערות מאחריות אישית ואף מן האחריות כלפי האחר . הפרק השלישי מפנה מבט אל יחסה של הפסיכולוגיה החברתית למושג אחריות . נדון בו בנושאים כמו : תחומי התפיסה החברתית והתקשורת הבין-אישית ; התפיסה הסלקטיבית והפעילויות המדגימות תפיסה סלקטיבית ; הסכמות כמסגרת לעיבוד מידע ; וכן תהליך הברירה בתאוריית הייחוס של היידר , התאוריה התלת - ממדית של קלי , מיקוד שליטה פנימי / חיצוני ועוד . כמו כן , ננתח אירועים בשדה החינוך ונקשר בין אחריות לחינוך ולהוראה . הפרק הרביעי מציג את התפיסה החינוכית הנוגעת לאחריות . נדון בו בחלופות חינוכיות המאפשרות את יישומו של החינוך לאחריות , ונציג הוגים בולטים בתחום זה . הפרק החמישי הוא תיאור הקורס - משוב מסכם שלנו להתנסות בהעברתו . הוא מציע כלים ליישום תפיסת החינוך לאחריות שניסינו לבסס בפרקים הקודמים , ובוחן את ההשלכות החינוכיות של תפיסת האחריות שלנו . ננסה להבין בו את אופן היווצרותו של קונפליקט בין - אישי מתוך אירוע , את גבולות האחריות , ואת החשיבות של קבלת אחריות ושל ההשלכות הארגוניות והחינוכיות של התנערות מאחריות . כמו כן , ננתח אירועים כדי להתנסות בניתוח המדגיש תוצאות של תגובות ואת משמעותן , תוך כדי שימוש בכלי חשיבה שונים . הפרק השישי הוא משוב מסכם מן הפורטפוליו של הדיל , המשקף תהליך למידה שהתרחש במסגרת הקורס .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help