sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

באורח מפתיע , בשנת 2009 נוצר קשר בינינו . נפגשנו , שוחחנו , התכתבנו רבות . מצאנו עניין זה בתפיסותיו ובמושגיו של זה . עד מהרה גילינו , שחרף היסודות השונים המרכיבים את תפיסותינו , התכוונותנו זהה . בחודש מאי באותה השנה חברנו יחד למפעל משותף : בשיתוף עם קבוצת אנשי חינוך ואקדמיה הקמנו את התנועה להעצמת הרוח בחינוך . מטרתה של התנועה הוא להטות את השיח החינוכי למשמעות , לחוויה ולממד הרוח בחינוך . על פי תפיסתנו אותו , המושג " ממד הרוח " רחב ואפשר שיכללו בו חינוך למותר האדם , להתעלות , לשלמות האדם , לרגישות , לעצמיות , לתודעה , לחיפוש פשר ומשמעות , לאותנטיות , להומניות , לערכיות , לזיקה לנשגב ועוד . המכנה המשותף לכל אלה הוא חינוך הנוגע בספירה העילית של האדם , בצרכיו העליונים , במהותו האנושית ובשאלות קיומו כאדם וכחלק מהחברה האנושית ומכלל הבריאה . כמו בנושאים הקשורים בתנועה , כך גם בנושאים הקשורים בספר התקיים בינינו דיאלוג תוסס , והיו בו גם מחלוקות . לכאורה , דיאלוג כזה איננו אלא אמצעי לקידום המטרה . ואולם אנחנו חשנו , שמתהליך הכנת הספר שנינו יצא מורווחים – בהעמקה ובשכלול של היסוד הזה שבנו . אפשר להניח , שכל אחד מאתנו יכול היה לבדו להיות עורך של ספר כגון זה – אך רק כגון זה , לא של הספר המסוים הזה . אנחנו חושבים שהעובדה שכל אחד מאתנו בא מרקע שונה תרמה לחידוד הראייה והתובנות המשותפות שלנו ולהשבחת ההחלטות הרבות שקיבלנו – עקרוניות וספציפיות – בעניין הספר . מן הבחינה הזאת , תקוותנו היא , שהוא חורג מהיותו ספר מקצועי בתחום מחשבת החינוך – אף שהגדרה כזאת כשלעצמה תיחשב בעינינו להערכה מחמיאה – ושיש בו לא מעט יצירה הגותית - רוחנית מקורית . השערים יש אסופות מאמרים שעורכיהן קובעים מראש את השערים ומועידים מראש את הכותבים לשער זה או אחר . לא כך נהגנו . הפנייה לכל הכותבות והכותבים הייתה זהה . ציפינו שהתפיסות הנוגעות לליבת החינוך יהיו שונות , אבל בכוונה נמנענו מלהתוות מראש את כיווניהן , אפילו לא לעצמנו . ואכן , כשהתקבלו המאמרים , שמחנו על הגיוון בהם והתלבטנו בשאלת סיווגם לקטגוריות שעל בסיסן נבנה את מערך פרקי הספר . אפשר היה לארגן את המאמרים בספר על פי אידיאולוגיות - על , או אסכולות של החינוך , על פי זרמים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help