sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ולמורים בעלי השראה בשדה . כך התרכזו אצלנו מאמרים מגוונים , מזוויות ראייה ומתחומי עשייה שונים , המעשירים את החשיבה על מהות החינוך ואת חזונות החינוך . בקשתנו התמלאה מלוא חופניים . החוויה הכנת הספר כשלעצמה הייתה בעבורנו חוויה עמוקה . נעז לומר כי גם בעבור רבים מן הכותבים . אלה , רובם ותיקים ובעלי ידע עצום וסמכות מוכרת בתחום החינוך , וכבר הוציאו מתחת ידיהם מאמרים לרוב . בכל זאת , כשהפנימו את בקשתנו , שיתרכזו במהות החינוך , בליבת החינוך – בשאלה : “ מהו חינוך ? " – לא מעטים מהם נבוכו ואף הביעו מצוקה מסוימת . נטייתם הראשונית הייתה הסתופפות בפלח הדעת שהוא התמחותם המקצועית , בדברים שכבר פרסמו . אט - אט התרככו , התרצו וראו בזה אתגר . המבוכה שהכותבות והכותבים אותתו בתחילת התהליך היא עצמה מעידה שהעיסוק בנושא שבחרנו לספר – רובד המהות החינוכית , ההוויה החינוכית – ראוי , נכון והכרחי . התעלמות ממנו , או עקיפתו , נוטלות מן החינוך את כיוונו ואת מצפונו . אין פלא אפוא על כך שדחקנו במלומדים ובמחנכים מן המעלה הראשונה להשקיע מחשבה מעין - בראשיתית בשאלות יסוד של החינוך . בהתייחסות ראשונה התשובות עליהן נראות ידועות ופשוטות , אך עד מהרה מבין כל מי שנחשף אליהן שהן תובעניות מאוד ומחייבות בירור מעמיק , אינטלקטואלי ונפשי כאחת . מתוך הכרה בגודל האתגר , ובכוחו של דיאלוג לסייע בהתמודדות עמו , קבענו עיקרון לעבודתנו : לא הסתפקנו בפנייה אל הכותבות והכותבים בדוא "ל או בטלפון , אלא קיימנו פגישות פנים - אל - פנים עמם , ארוכות - משך . במקרים לא מעטים שבנו ונפגשנו עמם בעקבות טיוטות ששלחו אלינו . הדיאלוגים היו פוריים ובעלי ערך חינוכי בפני עצמו , וניתן היה להפיק מהם טקסטים מרתקים . היו בהן התפלספות , התנצחות , חשיפת התלבטויות , תיאורי התנסויות . נוצרה קירבה אידאית ורגשית . הועמקו ידידויות ותיקות , נוצרו קשרים אישיים חדשים . עוד לפני שהמאמרים נערכו ועשו את דרכם לדפוס , אנחנו כבר זכינו בזכות גדולה : היכרות וידידות בין הכותבות והכותבים לבינינו . העבודה המשותפת שלנו היא סיפור בפני עצמו . שנינו ילידי הארץ , שייכים לאותה השכבה החברתית - תרבותית , אבל הפרש הגילים בינינו הוא כשנות דור . הביוגרפיות שלנו , ובהן דרכי החיים והקיום , רחוקות מאוד זו מזו . לכל אחד מאתנו השקפת עולם מגובשת , שעוצבה בהתנסויות קיום שונות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help