sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

נוכחותם של הקורבנות , היא גם מערערת על מעמדו של העבר כסיפור חתום , כדי להעיר בו ממד מתהווה , לא נעול , העשוי להרות מתוכו דבר מה חדש . תפישה פרגמנטרית ובלתי שלמה מעין זו של העבר – ההופכת היסטוריה לאתר דחוס שבו מתחככות זו בזו קומפוזיציות רבות , פוליטיות ותרבותיות כאחת – גם מגלה את הדרך המשתרעת בין ממשות לאפשרות , זיכרון ושכחה , דיבור ושתיקה , דימוי ואי אפשרות של הייצוג , היסטוריה ודמיון . אנו עשויים להיזכר בתזות על מושג ההיסטוריה של ולטר בנימין , טקסט שבמרכזו ביקורת רדיקלית על מושג ה " קידמה " , ואשר מנסח אופק של גאולה היסטורית לא כתוצר של תהליך התפתחותי , אלא להפך , כהופעתה באופן פתאומי בהבזק ההיזכרות , אבל גם בספר הפסאז ' ים שהעסיק את בנימין במשך עשר השנים האחרונות של חייו . תזות נסמך על הקביעה לפיה ההיסטוריה של אירופה אינה אלא שרשרת של פורענויות , שהפכו את האמונה התמימה בהתקדמות ליניארית לבלתי אפשרית , ואשר הסירו את המסווה מעל ההתפתחויות ההיסטוריות כתהליך הרס בלתי ניתן לעצירה . אם במסתו על קפקא מ 1934 הפרש של בנימין , זה אשר רוכב נגד כיוון ההיסטוריה , חייב להיאבק ב " סערה הנושבת מקרקעית השכחה " – אזי הסערה בתזות , חיבורו האחרון של בנימין , זו אשר הודפת את המלאך לכיוון העתיד , מגיעה

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help