sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

חרדית אך לא להיבחר ; כי היא אצבע אוטומטית ; כי קולה מושתק ויכול לבוא לידי ביטוי רק באמצעות מתווכים גברים ; כי יש לה רק חובת הצבעה אך לא זכות לייצוג " . " ושאינן נראות " , רואה אור בתקופה שבה נראה כי מערכת היחסים בין נשים למרחב הציבורי זוכה לעדנה ; תופעות כמו הטרדה ותקיפה מינית בהקשרים תעסוקתיים זוכות להכרה רחבה – קמפיין metoo + מתפשט בצפון הגלובאלי , והנושא עולה תדיר על סדר היום הציבורי . יתר על כן , בימים שבהם נכתבות שורות אלו , מונתה שופטת חרדית ראשונה בישראל , שנה לאחר שמונתה שופטת חרדית בארצות הברית . נראה כי מיצובן של נשים במרחב הציבורי – כולל אלו מ " המגזר " , כפי שממשיכים להתייחס לחברה החרדית במדיה – מעולם לא היה טוב יותר . אבל מה קורה כאשר הציבור מסרב לשמש כעד למציאות שנשים תובעות לחשוף ? או כאשר הפרהסיה אינה מתפקדת כפרהסיה , ואינה נענית לנורמות העדות , ההכרה , האחריות ? " ושאינן נראות" עוסק בתשוקה הפמיניסטית למרחב הציבורי , במרשמים לאיך להיות פמיניסטית בציבור , ובהימנעות או סירוב של הציבור הרחב לשמש כעד לסיפורי דיכוי של נשים בחברה הישראלית . נוסף על כך מתאר הספר מה קורה כאשר נשים מתכנסות יחד כפרהסיה , כציבור , וליתר דיוק – כציבור מתנגד . ציבור מתנגד , כשמו כן הוא , זהו ציבור המבקש להרחיב את המרחב השיחני , להפיץ רעיונות החותרים תחת מה שנתפס כ " טבעי" או " נורמאלי " , לשנות עמדות רווחות , ובכך להשפיע על המציאות ולהיטיב את מצבו . אלא שעבור נשים , ובעיקר נשים התופסות עמדות מיעוט הן כנשים והן כחרדיות בחברה הישראלית , עצם ההשתתפות בציבור מתנגד מסמנת בחריפות את עמדת הנחיתות והפגיעות שאליה הן חשופות . במילים אחרות – עצם ההתנגדות לסדר הקיים , הכפירה בנורמות המקובלות , והתביעה לשינוי שאינו רק סמלי אלא בא לידי ביטוי במוסדות החברתיים של קהילתן , מסמנת את חברות הקבוצה בסימון חברתי סטיגמטי . סימון זה עלול לשעתק את נחיתות הדוברות , לשכך את הדחף לעדות ולאמירת אמת בציבור , ולחתור תחת שייכותן . ספר זה מתאר את התהוותו של ציבור מתנגד שפעולותיו , האמת עליה הוא מצביע , הופכת אותו לפגיע , על אחת כמה וכמה משום ש "לא

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help