sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

לאחרת למה היא והעם שלה הם לא " עם היסטורי " , ולכן לא זכאים לדרוש בעלות על המקום . מה שהכי עניין אותי הוא לאו דווקא הטיעונים שהן העלו אלא בעיקר הארשת ההיסטורית לכאורה שאפיינה את הדיון כולו - ההתעקשות להסביר את ההפך ממה שהאמנתי שרבים יודעים כבר מזמן : שעמים ואומות , מהצעירות ביותר ועד הוותיקות ביותר , הם לא עובדה היסטורית שהתקיימה מאז ומעולם . ד . ה : לי גם הייתה הרגשה דומה ביחס לדיונים שהתרחשו ברשתות החברתיות , דיונים שממשיכים להדהד כמובן עוד היום , גם בקרב ההנהגה משני הצדדים . המחשבות האלה רק הדגישו לי עד כמה למאבק בין הנרטיבים יש תפקיד משמעותי בשימור הסכסוך המתמשך בין הצדדים , ואיך המאבק הזה גורר איתו ניסיונות חוזרים ונשנים של מחיקה והדרה של האחר , כמו גם האשמת האחר בביצוע עוול היסטורי . מעבר לזה , עצם העובדה שפתאום חוויתי מרחוק את אותה מציאות מעוותת שחייתי עד אז מקרוב , אפשרה לי להביט בה מחוץ ללחץ היומיומי והדיאלקטיקה של הסכסוך שמבנים את החיים בישראל . בשלב מסוים זה פשוט תפס אותי . נפתחה בפניי נקודת מבט אחרת על כל מה שידעתי על ההיסטוריה המקומית והתרבותית שלי , על הזיכרון הקולקטיבי שהיה חלק מההוויה שלי . לא רק החשיפה בלימודים להגות ולידע חדש שלא הייתי חשופה אליהם קודם לכן , אלא גם מקורות הידע החדשים שמהם שאבתי מידע על המצב בארץ - העיתונות והתקשורת הזרה , השיחות עם אנשים ממקומות שונים , ואפילו הפרויקטים שנתקלתי בהם בעולם האמנות הלונדוני . גם את סיפרת לי על תערוכה ששינתה אצלך משהו בתפיסה ...

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help