sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

בעת ובעונה אחת לכיוונים שונים . הריזום שימש להם מודל לכתיבת הספר הן מבחינת התוכן והן מבחינת הצורה – תפיסה שמטרתה לקדם חשיבה שאינה לינארית , ללא התחלה או סוף , בעלת ריבוי חיבורים וללא בסיס אחד . באמצעות הסבר מהותו של הריזום ככלי לחשיבה רבודה , הם מציעים לקוראים לנווט בין המישורים השונים שמהם הספר מורכב . עוד באותו קטע המוקדש למחשבת הריזום , המחברים מסבירים כי מוטב היה אילו יכלו לפרו שׂ את הספר על משטח או עמוד אחד שיכיל זה לצד זה אירועים שהתרחשו , קביעות היסטוריות , רעיונות , אינדיווידואלים , קבוצות ומבנים חברתיים . באופן זה הצורה תהלום את הרעיונות המובאים במסגרתה . בהתייחס לרעיונות אלו ניתן לומר שהפרויקט שלנו , המתקרא לעת עתה " אלטרנטיבה לנרטיב״ ולובש תצורת ספר – שהוא ככל הנראה הפורמט הנרטיבי האולטימטיבי – הוא במובן מסוים כניעה של התוכן בפני הצורה . פעולות העריכה והעימוד שבבסיסו מניחות כי יש לו התחלה וסוף , כמו גם כיוון התקדמות אחד ביניהם . עם זאת , הספר מהווה איחוי בין מגוון מחשבות ורעיונות ללא כיוון אחד ויחיד , ועל כן אנו ממליצות לקרוא את חלקיו השונים בכל כיוון או סדר שבו תחפצו . כל טקסט בספר זה יכול להיקשר לטקסט אחר , ללא עמוד שדרה או ציר מרכזי אחד , או גם להינתק ולהישבר בכל רגע ולהתהוות מחדש – מתוך אמונה שפעולות אלה עשויות לעורר מודעות ותביעת בעלות אזרחית על מנגנוני רכישת הידע והנחלתו . לפעולות אלו יש להן כשלעצמן חשיבות פוליטית , גם אם סמלית . עבורנו שיבוש הפורמט הנרטיבי המסורתי , הצגת שאלות וערעור הגבולות של תשתיות הידע שלנו נקשרים למהותו של מוסד האמנות כישות פוליטית בעלת פוטנציאל לשינוי חברתי .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help