sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

התלמידים לתכנים שיש להם חשיבות אוניברסלית אך ביטוי מועט במדידות ובמבחנים חיצוניים . אין להתפלא , עם כן , כי במחקרה של צור ( 2015 ) נמצא כי תלמידים שהתבקשו לתאר את תהליכי ההוראה והלמידה שהם חווים בכיתתם בחרו לעשות זאת תוך שימוש במונחים של שעמום , הכתבה ושגרה , וכי בתיאור החיים במרחב הכיתתי הם בחרו להדגיש את הקירות המלוכלכים , את הצפיפות ואת היעדר הפרטיות . לתקוות לשינוי שיוביל ליצירתן של כיתות לימוד מאתגרות , מרתקות , מעניינות ומועילות לתלמידים שותפים כיום רבים . ברם , שינוי אפקטיבי אינו יכול להתרחש בבית הספר ללא ניהול מקצועי של שלביו השונים ובלי שהמשתתפים השונים המעורבים בתהליך השינוי יהיו בקיאים במרכיבי השינוי , בגורמיו ובאסטרטגיות הפעולה הנכונות ליישומו ויהיו שותפים פעילים בניסוחו . מבחינות אלה , הספר הנוכחי מהווה תרומה חשובה לכל אנשי החינוך העוסקים וחוקרים את התחום , השואפים לחולל שינוי שישפיע על ממד העומק של בית הספר ויתבטא בעיצוב מחדש של תהליכי ההוראה והלמידה המתרחשים בכיתות . לצד הניסיון לחשוף את הקורא הישראלי לספרות העיונית והמחקרית שנכתבה רובה ככולה בשפה האנגלית , הספר משמש במה לטענתו של המחבר כי שינוי תלוי במידה מכרעת בקונטקסט ובנסיבות הפעולה המייחדות כל אחד מבתי הספר , ובכלל זה מורשתו של בית הספר , התרבות והקהילה שבה הוא פועל וממוקם , ההיסטוריה המשותפת לחבריו השונים ומאפייני התלמידים המגיעים אליו . לכן , שינוי חינוכי אינו יכול להיחשב ל " מוצר " אחיד ואוניברסלי המתאים במידה דומה לכל קונטקסט ארגוני המאפיין באורח ייחודי בתי ספר שונים . חלקו הראשון של הספר מציג את המסגרת התאורטית והאמפירית של תחום הדעת ומתמקד בשינוי הארגוני , בכלל , ובשינוי של ארגונים חינוכיים , בפרט . בהלימה לטענותיהם של הוגי דעות רבים בתחום מנהל החינוך המחבר גורס כי כל בית ספר מצוי בקונטקסט ארגוני וסביבתי מורכב הייחודי לו ולפיכך הדבר מחייב פיתוח של ספרות על שינוי , תכניות שינוי ואסטרטגיות פעולה העונות על מאפיינים ייחודיים אלה . זאת ועוד , המחבר טוען כי המחשבה שמשרד החינוך יכול להוביל לשינויים בממד העומק ובתהליכי ההוראה והלמידה הנעשים בבתי

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help