sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר מאז היווסדו של בית הספר הציבורי רחב הממדים לפני כמאתיים שנה , תחילה בארצות הברית ולאחר מכן בהדרגה בשאר מדינות העולם , ניסו פוליטיקאים וקובעי מדיניות חינוכית להציע רפורמות שונות שבמרכזן שיפור תהליכים שונים בבית הספר והעלאת תפוקותיו החינוכיות . באחד ממאמריו האחרונים והמרתקים הראה ההיסטוריון החינוכי המוביל בארצות הברית , לארי קיובן , כי למרות ניסיונותיהם של רפורמיסטים חינוכיים רבים במדינתו לשנות ולתקן את עבודת המורה בכיתה באמצעות סילוקן של דרכי הוראה ולמידה שנראו " לא מתאימות " והחלפתן בדרכי הוראה למידה חדשות , מרבית הכיתות ממשיכות להתנהל באופן דומה מזה דורות רבים ( . ( Cuban , 2013 לא הועילו , לדידו , התקציבים הציבוריים והפרטיים הרבים שניתנו לשם הטמעתן של הרפורמות השונות ולא מערכי הניהול שהוקמו למענן – המורים המשיכו ללמד ליד הלוח בעודם מדברים , בוחנים ומעלעלים יחד עם התלמידים בספרי הלימוד . לכל היותר הוחלפו לוחות העץ בלוחות " חכמים " , ואת מקומם של ספרי הלימוד תפסו טבלטים או מחשבים נישאים יוקרתיים ונוצצים . כיצד ייתכן שמשאבים אנושיים וכספיים רבים שהושקעו ברפורמות השונות לא הובילו לשינוי המיוחל ? איך ניתן להסביר את העובדה שלמרות מהלכי השינוי השונים נותרו תהליכי ההוראה ממוקדים במורה שנותר עומד במרכז הכיתה כמי שהידע מצוי באורח בלעדי בידיו ? מדוע כה מעטים הם הביטויים לניסיון של מורים לאמץ רפורמות המציעות דרכי הוראה טובות יותר המציבות את התלמידים במוקד תהליכי ההוראה והלמידה , והמגדילות את הסיכוי לקבלת הישגים לימודיים גבוהים יותר ? הסברים רבים ניתנו בספרות המקצועית למחסומים העומדים בפני מחוללי שינוי ורפורמה בבתי הספר , בהם מחסומים תרבותיים , חברתיים , ארגוניים ופסיכולוגיים . לא מעט נכתב על הקשיים הטמונים

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help