sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

אולם על אף ההבדלים הללו נדמה לי שנוכל להסכים על כך שברובן הגדול של אהבות ממינים אלו מצוי גרעין משותף שחורג משיתוף מקרי באותו שם , " אהבה " , והוא מצוי מעבר לשימוש מטפורי במונח זה . גם אם אני מתקשה לנסחו כאן באופן מילולי שהוא בהיר , מוסכם ומוגדר היטב , ניתן לפגוש את הגרעין המשותף הזה בחיים הראליים באהבות מסוגים שונים , והוא זה שמצדיק את השימוש דווקא במונח " אהבה " . גרעין משותף כזה נמצא גם ביחס למונח " נאמנות " . אלה הם גרעינים לשוניים הנהירים לאדם הסביר דובר השפה שמשתמש ללא היסוס ובאופן תדיר במונחים אלה בכל עושר מופעיהם . אין אני טוען שבדיוק אותה הנאמנות ואותה האהבה לבן משפחה או לבן זוג אהוב מצויה גם ביחסי אהבה ונאמנות המופנים לארץ או לבני הארץ . בוודאי איני טוען שלכל נאמנות ולכל אהבה אותן דרישות ואותם חיובים מהנאמן ומהאוהב . לעומת זאת אני טוען שהאדם הסביר מבין בלי קושי וללא צורך בתיווך ובהבהרות את כוונת הביטוי " אהבת מולדת " או " נאמנות למולדת " . מכאן שאני סבור שאין צורך לייחד להגדרת הפטריוטיזם קטגוריית רגש נפרדת ששונה באופן מהותי מרגשות אהבה ונאמנות לסובייקטים , לאובייקטים ולרעיונות אחרים . אם כן , הפטריוטיזם עבורי , לכל אורכו של ספר זה , יהיה אהבת המולדת ונאמנות לה ולבניה . היסטוריה קצרצרה של התפתחות המושג " פטריוטיזם" מקורו של המושג " פטריוט " הוא במילה היוונית " פאטר " , ופירושו המילולי : אדם הנאמן לאבותיו , ומכאן מי שנאמן למקום , שהוא ה " פאטריה " , שבו חיים וחיו אבותיו ובני משפחתו לדורותיהם , וכן לבני עמו וארצו . גם הגדרת המושג המקובלת בימינו צמודה לשטח מסוים , ופירושו העכשווי של המושג " פטריוט " הוא " אוהב מולדת " . דהיינו , פטריוטיזם מתייחס לקשר רגשי של אהבה או תשוקה של הפטריוט המחייב תחושת נאמנות , השתייכות וזיקה פסיכולוגית עמוקה , הן כלפי הלאום שלו והן כלפי ארץ מולדתו – הטבעית או המאומצת ככזאת על ידו ( בר טל

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help