sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא ראשיתו של ספר זה באירוע אישי . שימשתי כמנהל החטיבה העליונה בבית ספר תיכון תל אביבי , כשמנהל החינוך העירוני הודיע שהוא עתיד לפרסם להורי תלמידים העומדים להירשם לבתי הספר התיכוניים בעיר נתונים שעוסקים בשירותם הצבאי של בוגרי כל בית ספר . מנהל החינוך סבר שהמידע יסייע ביד ההורים וילדיהם בבחירת בית הספר הראוי בעיניהם . הנתונים כללו אחוזי התגייסות לצבא של הבוגרים , מידת התמדתם בשירותם הצבאי , וכן אחוז הקצינים שבקרבם ואחוז המשרתים שירות קרבי . תגובתי הראשונה הייתה שמחה , שכן הייתה זו הפעם הראשונה שגורם רשמי ביקש למדוד את בית הספר לא על סמך ציונים של מבחנים ארציים או בינלאומיים , אלא על בסיס מה שנראה בעיני קברניטי העיר כעניין ערכי . מאוחר יותר התחלפה התגובה בתמיהה . שהרי עד לאותו רגע לא התבקשתי , לא באופן ברור ומפורש ולא בעקיפין , לחנך את תלמידיי לפטריוטיזם , ובפרט לא לפטריוטיזם מהסוג המיליטריסטי . חשבתי שמורי בית הספר לא הונחו לחנך לפטריוטיזם מיליטריסטי , לא הוכשרו לכך , ושגם תכניות הלימודים שעל פיהן הם פועלים אינן בהכרח כאלה שמבקשות לייצר חיילים אמיצים לצבא ההגנה לישראל . זכרתי שרוב מורי בית הספר שהיו עשויים לעודד תלמידים להפוך ללוחמים הם למעשה מורות שלא שירתו שירות קרבי בצבא , ושאופי השירות הצבאי של המורים לא שימש עבורי מדד קבלה עבורם לעבודה בבית הספר כלל ועיקר . כמו כן חשתי שמדד פטריוטי עירוני זה אינו צריך להיות המדד היחיד לבוגר הראוי , שכן הוא מדיר אפריורי משורת הפטריוטים בנות דתיות שמצפונן או רצון הוריהן אינם מאפשרים להן לשרת בצבא , בנים ובנות בני הלאום הערבי שאינם נדרשים ואינם יכולים לשרת בצבא , ואחרים שהם בעלי נכות קשה , בנות שנישאו ועוד .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help