sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

האם אני רוצה את טובתם ? הנה אני עומד לפני כיתה של סטודנטים במסגרת אוניברסיטאית . הם לא מכירים אותי , אני לא מכיר אותם , וקרוב לוודאי שאחרי השיעור לא ניפגש עוד לעולם . הגעתי לכאן כי הוזמנתי , וכי זו דרכי להתפרנס . הם הגיעו לכאן כי הם סטודנטים . הם אולי בחרו להיות סטודנטים ( עד כמה הייתה הבחירה ממקורם העצמי ?) , והם אולי אפילו בחרו בקורס המסוים הזה ( בהנחה שזו לא הייתה חובת התואר ) , ובכל זאת , במעמד זה שוב לא ברור מה מידת חירותם . האם המעמד ראוי ? הם הוא ראוי בצורתו זו ? בסוף המפגש ניגשים המארחים ואומרים לי שהסטודנטים גילו התעניינות , ולראיה – הם לא שיחקו בטלפונים שלהם . מתחת להערה הזו , שביקשה לעודד אותי , מסתתרת ביקורת על " המצב הסטודנטיאלי היום " . אבל עוד מתחת לזה אני קורא את חוסר האונים של מערכת דינוזאורית שגוררת את עצמה בכבדות רבה . אם כך , אולי באמת צריך – אף על פי שזה מעמד נפוץ כל כך , שמפרנס אנשים רבים כל כך – לבטל את המורות בעולם ? ( אני אמצא דרך אחרת להתפרנס , והם ימצאו דרך אחרת להכשיר את עצמם לקריירה מקצועית ) . אני רוצה לשאול יותר מאשר את שאלת הכן לא – אני רוצה להיכנס אל תוך מהות הזיקה ולדייק ולזכך ולקבוע : אם כן , אז איך כן , מה ראוי שיקרה , מה מותר , מה אסור ועד כמה . בקיצור , אם אנסח במילים את החוזה הלא כתוב המסדיר את מעמד המורות , וקשרי מורה תלמיד – מה ראוי שיהיה כתוב בו ? אצל הסטודנטים יש תמהיל – גם משום שהם רבים וכל אחד שונה מרעהו , וגם בשל ריבוי הקולות שנמצא אצל כל אחד ואחד מהם . יש צד שמתעניין , ויש צד שמשתעמם , יש צד שמתנגד , ויש צד שמתלהב , יש צד שמרצּה , ויש צד שמורד , יש צד שממלא את חובתו וממתין שייגמר , ויש צד שמשתדל . בתנאים אלה על איזה מין חוזה אני יכול לחתום אתם ? גם אצלי המצב לא פשוט . אני אולי אדם יחיד , אבל רועשים בי קולות רבים . איני יכול שלא לעמוד על המלאכותיות שבמעמד זה – אמנם זה

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help