sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

קחו את אותו מורה , הצמידו לו את ילדו שלו , ובשרו לו שהנסיבות הקשות של החיים יאלצו את ילדו בעוד חודש לעבור בשדה מוקשים . הוא צריך להכין את הילד , וזה , כמובן , עניין של חיים ומוות . למזלו , יש תורה שלמה של גילוי ופינוי מוקשים , שאם הילד ינהג על פיה מובטח לו שיצא שלם מן הצד השני . אתם חושבים שבנסיבות הללו הוא יושיב את ילדו בכיתה וירצה את תורתו ליד הלוח ? ואם היו לו שלושים ילדים זה היה משנה ? קרוב לוודאי שהוא היה מנצל את הזמן לעבוד עם כל ילד וילד באופן אישי , מתרגל אותו בסימולציות , נותן לו להתנסות , מוודא שהוא מצליח ליישם . ואם הילד היה נכשל במבחן , הוא לא היה מסתפק במתן ציון " לא עובר " , או בהערה בתעודה " הוא יכול להשתדל יותר " , וממשיך לחומר הבא . לא אם היה אכפת לו מן הילד , בכל אופן . אכן , בנסיבות הללו , שבהן שום מטרות סמויות לא מאפילות על המטרה הפשוטה של עזרה לילד בלימוד , הוא היה מגלה את כל כישרונו כמלווה למידה , כמו גם הרבה מעקרונות הלמידה הרדיקלית שדורות של פסיכולוגים ומחנכים ניסו לשווא לשלב בבתי הספר . אולם מסתבר ששדה מוקשים הוא לא ייצוג נאמן של הנסיבות הרגילות שבהן פועלים המורים . בנסיבות הרגילות ה " מורות " לא משרתת את הלמידה , אלא שבויה בסיפור אחר המכוון לסוף אחר . גם אם המורים לא נותנים לעצמם דין וחשבון מודע – בפועל , זה את הסיפור האחר שהם משרתים . אם כן , מה נותר מן המורות אחרי שאנחנו לוקחים ממנה את הלמידה , אבל גם את המשחק הבית ספרי על מטרותיו הסמויות ? האם עדיין יש הצדקה לקיומה ?

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help