sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

נקמה . ההבדל הבולט מתייחס לחומרת העונש : בעוד שבגין מעשה דומה אלאור קיבל 18 חודשי מאסר , אני קיבלתי מאסר עולם – זהו הבדל של שמיים וארץ " . ע ' : " האם שני המקרים התבצעו לדעתך על רקע אידאולוגי ? " . י ' : " המילה ' אידאולוגי ' כללית מדי . אם היינו מדינת חוק מתוקנת – שמטילה מאסר עולם או גזר דין מוות על מחבלים , ובכל מקרה לא הייתה מעניקה להם תנאי מלון חמישה כוכבים בבית הסוהר ומשחררת אותם מסיבות שונות אחרי זמן קצר – ככל הנראה לא הייתי עושה את המעשה . מתוקף הנסיבות הקיימות היום , ' מחבל לא צריך לצאת חי ' . לכן , המניע למעשה אינו ' אידאולוגי ' צרוף . לגבי אלאור , לא לגמרי ברור לי מה משמעות המושג ' אידאולוגי ' בהתייחס למעשהו " . ע ' : " מדוע לדעתך התעורר פער כזה בענישה במקרה של אלאור בהשוואה למקרה שלך ? " . י ' : " המקרה של אלאור חמור לא פחות מהמקרה שלי , מנקודת המבט של בתי המשפט – שהם בעיניי ' ערכאות של גויים ' , ולכן אני פוסל אותם מכל וכול . במקרה שלו , ההאשמה בהריגה ולא ברצח אינה מובנת לי . מתוך יישום החוק ושימוש בכלים משפטיים יבשים , ובהנחה שאלאור לא חש סכנה או איום ובכל זאת רצח את המחבל , היה מתחייב לתת לו מאסר עולם . איכשהו , בפליק פלאק משפטי מופלא , הגיעו להריגה . גם בהתייחס להריגה גזר הדין הוא קל ביותר . ההסבר היחיד שאני רואה לכך הוא שבית הדין הצבאי נעתר ללחצים הציבוריים והפוליטיים והתקפל . כמובן , עיני אינה צרה באלאור ; להפך , הייתי רוצה שהוא יצא זכאי לגמרי , כמו שהיה צריך להיות מצב הדברים גם במקרה שלי " . ע ' : " ובכל זאת , מה שורש ההבדל ? " . י ' : " מבחינה עקרונית , יש בעיה במדינה של אפליית מתנחלים דתיים . במקרה שלי , הכותרת מראש הייתה ' מתנחל דתי רצח מחבל כפות ' . זה מעמיד את הדברים – לפחות לגבי חוגים מסוימים ( כמו התקשורת , הפרקליטות ובתי המשפט ) – באור שונה לגמרי . תאר לך שאת מעשה אלאור היה עושה מתנחל מיצהר . האם גם אז אנשי שמאל ( כמו שלי יחימוביץ ) היו

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help