sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

בה מרבים לדון העוסקים בהכשרת מחנכים לכל הגילאים . המודלים השונים המוצעים ליישום בתכניות ההכשרה להוראה , כמו למשל מודל אקדמיה – כיתה בתקופה הנוכחית , מהווים עדות לתהיות ולספקות בנוגע לאיזון הרצוי בין תיאוריה לבין פרקטיקה ולאופן שבו תיווצר זיקת הגומלין ביניהן בתכניות ההכשרה . הידע המחקרי והתיאורטי בסוגיה זו , המוצג בספר הנוכחי , עשוי לתרום לדיון ולהחלטות בנוגע למודלים של הכשרה להוראה . ספר זה הוא אסופת מאמרים המחולקת לארבעה שערים . בשלושה שערים מציגים מרצים ומרצות במכללת לוינסקי לחינוך את דרכם לרתום את מומחיותם בתחומי הידע התיאורטי שלהם להתפתחות המקצועית של הסטודנטים , תוך התייחסות להתנסותם המעשית במוסדות החינוך . הם מציעים דרכים באמצעותן לימודי הפילוסופיה , הסוציולוגיה , הפסיכולוגיה , תיאוריות על שיח ושפה , מדידה והערכה ותפיסות על החינוך המיוחד יכולים להיות מקושרים אל חיי היומיום של המורה בבית הספר והגננת בגן הילדים . החשיפה לאופני הקישור השונים המתקיימים בין התיאוריה לשדה בתחומי ידע מגוונים יכולה לתרום באופן משמעותי לדיון ושיח פורה בשאלת הידוק הקשר בין התיאוריה לשדה . בשער הרביעי של אסופת מאמרים זו מוצגת סוגית טיב הקשר בין התיאוריה לשדה מנקודת המבט של הסטודנטים הלומדים במכללה . התייחסותם של הסטודנטים נוגעת להבנתם את טיב הקשר הקיים בין לימודי החינוך ולהדרכה הפדגוגית ולתפיסתם על טיבו הרצוי של קשר זה . מוצגים שני מחקרים שנערכו על שתי קבוצות שונות של סטודנטים במכללה : קבוצה אחת היא של סטודנטים שלמדו בשלוחת אילת , קבוצה שנייה למדה בתכנית לימודים ייחודית . מחקרים אלה לא רק משקפים את מורכבותו של תהליך הכשרת המורים והגננות , אלא גם מצביעים על כמה כיוונים יישומיים ולפיכך עשויים לשפר את הקשר בין התיאוריה למעשה ובכך לקדם תהליך מועיל של הכשרת מורים וגננות בארץ . בספר זה , העוסק בהכשרה להוראה , יש עניין ותועלת לכל העוסקים בתחום החינוך בכלל ולקהילת העוסקים בהכשרה להוראה – חוקרים ומקבלי החלטות , מרצים , מדריכים וסטודנטים בפרט . בנוסף , בהיות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help