sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא דרכי הגידול של ילדים וחינוכם נקבעים על ידי המערכת החברתית תרבותית של כל קבוצה אנושית . ערכים , אידיאולוגיות ותפיסות תרבותיות מנחות ממשלות , הורים ומחנכים בהגדרת מטרות החינוך ודרכי החינוך של הדור הצעיר שלהם . החברה המערבית מציבה את החינוך לאור הערכים ההומניסטיים והדמוקרטיים כמטרה וכדרך נאותה לגידול וחינוך אזרחיה העתידיים . בנוסף , היא מקדשת את השינוי וההתפתחות לאור המחקר המדעי ולכן היא מעודדת גם את המחקר התיאורטי על דרכי הגידול והחינוך של הילדים בהתאם למטרותיה . תפיסה תרבותית זו היא גם נחלתה של החברה הישראלית ובכלל זה של רוב העוסקים בהכשרת אנשי חינוך , מורים וגננות בארץ . הכשרת עובדי החינוך בארץ נשענת על שתי רגלים פדגוגיות : " רגל " אחת כוללת את הלימודים התיאורטיים המכונים " לימודי חינוך " והשנייה מתבססת על התנסות מעשית בבתי הספר וגני הילדים המלווה ב "הדרכה פדגוגית " . שני תהליכים אלו מתקיימים לצד לימודים עיוניים בתחומי דעת הנתפסים כחשובים למאגר הידע של המורים בפרט ובהקשר של החברה הישראלית במיוחד . מבנה זה מבוסס על ההנחה הגורסת כי כשם שלא ניתן להכשיר עובדי חינוך באופן תיאורטי בלבד , לא ניתן להתייחס אל הוראה כאל מיומנות הנלמדת רק מתוך התנסות בשדה . על פי דגם הכשרה זה , במצב אידיאלי מתקיימת מערכת סימביוטית של היזון חוזר בין התיאוריה לשדה , בין לימודי החינוך להדרכה הפדגוגית . אולם בפועל לא אחת נשמעות תלונות מצד מרצים או מרצות לחינוך , מדריכים ומדריכות פדגוגיות והסטודנטים או הסטודנטיות על קשר לקוי , לעיתים קצר או אפילו נתק בין השניים . טיב הקשר שבין התיאוריה למעשה החינוכי הוא , אם כן , אחת הסוגיות המרכזיות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help