sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

האורתודוקסים ללמד אותה את טעמי המקרא . המורה סירב בטענה שהוא מוכן ללמד אותה כדי שתלמד את בניה שיעלו לתורה , אבל לא כדי שתקרא בתורה בעצמה . בסופו של דבר , מכר של בנה ושמואל , שהיה קשור לבית הכנסת הליברלי " מבקשי דרך " , לימד אותה את הטעמים , והיא קראה בפעם הראשונה מהתורה במניין של סטודנטים לרבנות מאמריקה . לאחר החזרה לקנדה עברו בני הזוג לפיטסבורג – בנה ללימודי פילוסופיה ושמואל ללימודי מדעי המחשב . בזמן שהותם בפיטסבורג אמא של בנה נפטרה , ובנה הקפידה לומר כל יום קדיש במניין אורתודוקסי ( שלא היו בו בכלל נשים בימי החול ) בשכונה שבה התגוררו . ב , 1983 לאחר שבנה קיבלה מלגה ללימודי דוקטורט באוניברסיטה בלונדון , הם עברו ללונדון לשלוש שנים . בתקופת המגורים בלונדון למדה בנה תלמוד אצל הרב לואי ג 'ייקובס ( דמות מרכזית בקהילה היהודית בבריטניה באותה תקופה ) . היא רצתה לקבל ממנו סמיכה לרבנות אבל הוא סירב להסמיך אישה . יחד עם זאת , שמואל מספר שפעם אחת הם השתתפו בתפילה שהרב ג 'ייקובס השתתף בה גם הוא . בנה היתה האישה היחידה , ומאחר שלא היה מניין של גברים מישהו הציע לספור את ספר התורה ותינוק זכר שנכח שם . ואז הרב ג ' ייקובס אמר שלפני שסופרים תינוק וספר תורה , צריך לספור את בנה . הכותרת של עבודת הדוקטורט של בנה היא ( בתרגום חופשי ) : " יישום של תפישת ה ' התכוונות ' בפילוסופיה על החוויה המוסרית : יצירת פילוסופיה מוסרית של חינוך " . בעבודה הזאת ביטאה בנה את הזדהותה עם הזרם האקסיסטנציאליסטי בפילוסופיה האירופית ועם תפישת היסוד של הזרם הזה , לפיה חקירות פילוסופיות צריכות להתבצע " בתוך החיים " ולא בתנאי מעבדה . וכך היא כותבת בהקדמה : " העבודה הזאת חולקת עם הפילוסופים האקסיסטנציאליסטים את התפישה שחקירה פילוסופית מתחילה עם החוויה של החיים , עם הפעולות שלנו והתהליכים של החיים " . היא מתייחסת בהקדמה גם למושג היהודי של " תיקון עולם " – חינוך ראוי , כותבת בנה בהקדמה , נבחן ביכולת שלו להשתמש בחוויות החיים של התלמידים באופן מכוון , כדי לפתח אצלם תודעה חברתית ומחוייבות לשינוי חברתי ול " תיקון עולם " . את עבודת הדוקטורט הקדישה בנה לזכר אימהּ , שולמית חנה בת אסתר ז " ל . ב , 1986 עם השלמת הדוקטורט , בנה ושמואל החליטו לעלות לישראל עם בתם תפארת שנולדה בלונדון .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help