sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הליברלית , עם ערכי הפלורליזם והפמיניזם , עם הצמחונות והאוכל האורגני ... אני חושב שאותה רתיעה ישראלית בסיסית מ " ההם" עלולה להוות מחסום בין הקורא הישראלי ובין הספר הזה . לכן אנסה , בהקדמה זאת , לפוגג משהו מהמחסום הזה ולהציג את הרקע שבו צמחה התפישה הרוחנית הייחודית של בנה . סיפור חייה של בנה חשוב להבנת הספר גם כי היא חיה בפועל את הרעיונות והעקרונות שעליהם היא מדברת בספר – " מחזור ציון " , למשל , שהוא מוטיב מרכזי בספר המתייחס ליחסים המשתנים של העם היהודי עם ארץ ישראל , היה גם מוטיב מרכזי בחייה ובחיי המשפחה שלה , שכללו מעברים בין ישראל לצפון אמריקה . יש בגמרא סיפור מפורסם על ברוריה , אשתו של רבי מאיר , שנזפה בתלמיד חכם שלמד בבית המדרש על כך שהוא לומד בלחש ולא עם כל איברי גופו . בנה היתה כמו ברוריה , עוסקת בתורה ובכלל בחיפוש משמעות רוחנית עם כל הגוף ולכן הדרך הטובה ביותר ללמוד ממנה היתה פשוט להיות במחיצתה . מאחר שביד הקורא נמצא רק הספר שכתבה , אני אנסה להביא כאן מעט ניצוצות מדמותה החיה והפעילה . בנה נולדה באוטווה , בירת קנדה , בשנת . 1960 היא גדלה בבית אורתודוקסי . אמא שלה למדה בבית ספר יהודי והמשיכה ללימודי כלכלה באוניברסיטת שיקגו . אחרי הלימודים היא חזרה לאוטווה ועבדה , אבל פוטרה ממקום העבודה לאחר שנכנסה להיריון . מאז לא חזרה לעבוד באופן מסודר ועבדה מדי פעם כמורה מחליפה . עבור בנה היא היתה מקור השראה חשוב , ובנה ראתה בה לא רק אמא אלא גם מורה . בנה היתה תלמידה מוכשרת ושאפתנית והחלה ללמוד באוניברסיטה כבר בגיל שש עשרה ( בן זוגה , שמואל , אומר ש "לא היתה לה סבלנות להמשיך בתיכון " ) . המפגש הראשון שלה עם ישראל היה ב , 1978 כאשר הגיעה לשנת לימודים באוניברסיטה העברית . זמן קצר לפני כן פגשה את בן זוגה לעתיד , שמואל , בחוג לריקודי עם ישראליים שהתקיים בבית כנסת רפורמי באוטווה . שמואל מספר שהיא השתתפה בחוג כדי להשתלב בהוויה הישראלית החלוצית של " עובדים ביום ורוקדים הורה כל הלילה " . חלק מאותה שנה היא גרה ועבדה בקיבוץ נחשון – קיבוץ של השומר הצעיר שאליו הגיעה דרך חברים . החיים בקיבוץ היו מאתגרים – בגלל שחדר האוכל לא היה כשר היא חיתה על " לבן ותפוזים " , ובעקבות לילה טראומתי

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help