sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

6 . 1 ניסוי אקראי - מרחב מדגם , מאורעות בניתוח ניסוי אקראי נברר תחילה מהן כלל התוצאות האפשריות של הניסוי . דוגמה : בבחירת קלף מחפיסת קלפים תקנית ובדיקה מהי הסדרה לה שייך הקלף , התוצאות הן : לב ( ) , יהלום ( ) , תלתן ( ) , עלה ( ) . מרחב המדגם - אוסף כל התוצאות האפשריות של הניסוי . סימון מקובל : ( האות היוונית אומגה גדולה ) . שיטת רישום מקובלת : פירוט כל התוצאות האפשריות בתוך צומדיים { . { המשך הדוגמאות : – בהטלת מטבע , מרחב המדגם הוא : { עץ , פלי } = . - בבדיקת מין הילוד ( לידת יחיד ) , מרחב המדגם הוא : { בן , בת } = . - בהטלת סביבון { נס , גדול , היה , פה } = . דוגמאות נוספות : ברישום אפשר להשתמש גם בסימון " ... " ( שמשמעו וכך הלאה ) : - נבחר באופן מקרי סטודנט באוניברסיטה ונבדק גילו ( הגיל ביום ההולדת האחרון שלו ) . מרחב המדגם המתאים הוא ( כנראה ) : } = } 16 , 17 , 18 ,..., 80 . - נבחרה מקרית אחת מאותיות הא " ב היווני . מרחב במדגם הוא } ,... , = } , , . • • • אומגה גמה בתא אלפא בכל הבעיות שהצגנו אנו עומדים בפני " ניסוי אקראי " , ניסוי שאותו יזמנו והפעלנו בעצמנו ( הטלת מטבע / קוביה / סביבון , וכד ' ) או , לחלופין , " ניסוי " שבו אנו צופים מהצד בתופעות שמתרחשות סביבנו ( מזג האויר , מצב הבורסה , מין הילוד ) . אנו שוקלים מהם המאורעות השונים שעשויים להתרחש כתוצאה של הניסוי שלפנינו , ומנסים להעריך את הסבירות ( הסיכוי / ההסתברות ) של מאורעות אלו . לסיכום : ניסוי אקראי : ניסוי שתוצאתו עשויה להשתנות בביצוע חוזר שלו . מטרת תורת ההסתברות : כימות גורם האי - וודאות הכרוך ב " ניסוי אקראי " , דהיינו , ניסיון לייחס ערך מספרי ( ייקרא הסתברות ) לתוצאות השונות של הניסוי – שמשמעו מידת הסבירות שהתוצאה תתרחש . על פי הגישה הקלאסית ניתוח הסתברותי של ניסוי אקראי יהיה כרוך בשיקולים של יחסי עדיפויות . [ אם למשל מספר הבנות בכיתה הוא כפול ממספר הבנים , הרי שיחסי העדיפויות ביניהם הם 2 ל - , 1 שיתורגמו להסתברויות של 2 3 ו - 1 3 לבת ולבן , בהתאמה . ] על פי הגישה השכיחותית ניתוח ניסוי אקראי יהיה כרוך בשימוש בנתונים סטטיסטיים לגבי תופעה שיש בה השתנות . [ האינטרנט מנגיש מאוד את הנתונים הסטטיסטיים הנדרשים לשם כך . ]

לויתן, תלמה

רביב, אלונה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help