sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

במאמריהם של סיון רג ‘ ואן שטאנג , אהד זהבי , לירון מור , רועי וגנר ובועז חגין הדיון בייצוג הממוסד והיציב מפנה את מקומו לדיון בפרפורמנס החד פעמי המתממש במרחב ברגע מסוים . זאת על ידי איתור מבנים פוליטיים פתוחים בתוך משטרי הראייה ההגמוניים ( מז ‘ וריים ) . במאמר אני משפריצה משמע אני קיימת , תשוקה קווירית לראות גוף ציוני , סיון רג ‘ ואן שטאנג מנתחת תצלומים שצילמו פעילות בצעדות ‘ הזיקפה הלאומית ‘ ובאירועי ‘ כביסה שחורה ‘ ורואה בהם ביצועים המערערים ומוחים על המבנה הלכיד של הגוף הציוני , שאותו היא מגדירה כ " גוף נשגב " . התצלומים מהווים פני שטח חזותיים קונקרטיים של הגוף הציוני , הכוללים חלק מן האיברים הסימבוליים הקפואים והריקים שלו . התשוקה שנחסמה בתוך האיברים האלה , שאותה מכנה הכותבת תשוקה ‘ קווירית ‘ , מופיעה על גביהם , פורצת את גבולותיהם וממלאת אותם בממשותה . שטאנג מראה כיצד באמצעות " כוריאוגרפיה של מחאה " בעלת אופי פואטי , קומי אקסטטי , מופיע במרחב הציבורי גוף קווירי המגלם את הגוף הציוני הנשגב בצורה שמשכיחה אותו וחורגת מהמבנה שלו ומגבולותיו . מעצם החריגה הזו , פני השטח החזותיים של הגוף הציוני נעשים " מינוריים " ומבנה החוק הבלתי נראה שמארגן אותם מקבל נראות , החושפת את אלימותו . התוצאה היא רגע פוליטי שבו נפתח פוטנציאל של ארגון הבדלים חברתיים החורג מכפיפות לחוק ולהיגיון השיפוטי שלו . מאמרו של אהד זהבי , תמונה בוערת , מציע קריאה בתצלום שבו נראה גופו העולה בלהבות של משה סילמן ז " ל , שצולם בסופה של עצרת גדולה לציון שנה לפרוץ המחאה החברתית . זהבי רואה באירוע המצולם מקרה מובהק של " הוצאה לאור " או של יצירת דימוי , שמזמין – ואולי אף מחייב – התבוננות . לדבריו , דווקא מתוך מה שנדמה כמעשה של כליה , התצלום מייצר מרחב פוליטי חי ופועם . בכך הוא מהווה הזמנה להתבוננות אזרחית , שאינה מפנה את המחשבה אל ממד תיאולוגי נסתר אלא דווקא מנכיחה ממד חזותי מוחשי וארצי , בוהק ובוער . בניגוד לתיאור של עוד אירוע מצער בתוך הבליל החדשותי של ההון הנצלני והראווה המאלחשת , התצלום הופך לפרפורמנס בפני עצמו , סוער ומעורר , שמלבה את האש הבלתי מתכלה של המהפכה החברתית . גם מאמרה של לירון מור , בין ייצוג לפרפורמנס : הפוליטיקה של הופעת האוהלים במחאות המקומיות , מעלה את הפוטנציאל של הפרפורמנס כערעור על גבולות פוליטיים קיימים . מור מתמקדת במאמרה באוהלי המחאה של קיץ 2011

הקיבוץ המאוחד

שנקר הנדסה. עיצוב. אמנות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help