sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

. 1 ערעור המובן המקובל של דימויים , אוביקטים , פרקטיקות , מוסדות ומנגנונים שהוצגו עד כה כהכרחיים וטבעיים , באופן שחושף את הממד השרירותי שלהם . . 2 ביקורת על משטרי מבט שפועלים במסווה של ניטרליות , אף שבפועל הם מהווים חלק ממערכת תרבותית , פוליטית וחברתית דכאנית ומפלה . . 3 הענקת משמעויות חדשות לאוביקטים חזותיים שנוצרו במסגרת משטרי מבט ישנים , משמעויות החורגות מגבולות הידע , הדיסציפלינה או ההקשר שבתוכם נוצרו והובנו האוביקטים האלה . . 4 הכרה בכך שהמבט כבר אינו תחום ומוגבל לראות רק את מה שסומן עבורו מראש כראוי למבט . . 5 יצירת אוביקטים חדשים למבט וזיהוי של " ישים " חדשים כמושאים ראויים למבט , מחקר , עיון , דיון והענקת מובן . במילים אחרות , מתן תשובה חדשה לשאלה במה אני מכירה כ " יש " שהוא אוביקט חזותי בעל משמעות . ג . מ ה ב ס פ ר ? שעפ : 1 תין ייצוג ממסחי לרפרופמנס דבפני : בפתוב דזוביב מז ‘ ופיב ומינופיב בשער הראשון של הספר בחרנו להעמיד זה לצד זה שני סוגים של ביקורת חזותית המתייחסים לשני סוגים של תופעות חזותיות : ייצוג ופרפורמנס . הסוג הראשון הוא ביקורת המתמקדת בייצוג חזותי מז ‘ ורי הנעשה בחסות ממסדית . הסוג השני הוא ביקורת העוסקת בתופעות מינוריות וברגעים של פרפורמנס חתרני המתקיימים במרחב החזותי . ביקורת זו מתמקדת בבחינת האפקטיביות של כוח לא ממסדי במובהק , המגיע מלמטה ואף הופך את התרבות החזותית המז ‘ ורית למינורית . בחרנו לפתוח את הקובץ במאמרה של אריאלה אזולאי תנאים צילומיים : בזיזה , ארכיונים ודמות המסתנן , משום שהוא מציג בבירור את המשוכה הראשונה שאותה צריך לצלוח מחקר חזותי ביקורתי מקומי : הזרה של התנאים הראשוניים שהורגלנו לראות מבעדם . תוך דיון בניסוח חוקי הארכיון של מדינת ישראל בשנת , 1948 מונכחת במאמר המסגרת האידיאולוגית האתנוצנטרית שעיצבה את המבט של המחקר הישראלי על ההיסטוריה . בשונה מן המאמרים שבאים אחריו , המאמר אינו דן במקרה ספציפי

הקיבוץ המאוחד

שנקר הנדסה. עיצוב. אמנות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help