sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

. ( 2008 לצד ספרות זאת במושג הצלחה עוסקת גם ספרות מחקר ענפה ממגוון תחומי חקר , ובהם מדעי החברה וייעוץ ארגוני . ספרות זו עוסקת בהצלחה של קבוצה או של פרט . מקורות אלו מציעים מגוון רחב מאוד של הגדרות להצלחה . כמה מהם קושרים בינה ובין היכולת להגיע לתוצאה רצויה חיצונית או פנימית לפרט . אלנבוגן - פנקוביץ , שמר ורוזנפלד ( 2011 ) קובעים שהצלחה היא מונח יחסי , הנבדק לפי ההקשר שהוא מוצג בו . לכן על ארגון להגדיר הצלחה כאשר ביכולתו להצביע על התפתחות מועדפת – על השגת תוצאות רצויות המקדמות את חזון הארגון . לעתים קרובות משמעותה של ההצלחה , לפרט או לקבוצה , קשורה בנסיבות ובהקשר . כמה מן החוקרים מתמקדים בתהליך , ואחרים – בתוצר ; מקצתם במדדי הצלחה סובייקטיביים , ואחרים במדדים אובייקטיביים . בהקשר זה יש לציין שבדרך כלל גורמים חיצוניים קובעים את מדדי ההצלחה ה״אובייקטיביים״ בהשפעת נורמות חברתיות ותרבותיות , התלויות בזמן ובמקום ( יש הבדל למשל בין תפיסת ההצלחה הנפוצה בארצות המזרח לזו המקובלת במערב ) . במחקרם של זנג וקרוס ( , ( Zhang & Cross , 2011 המדגיש שתפיסת ההצלחה היא עניין תרבותי , השתתפו 146 סטודנטים אמריקנים ו - 94 סטודנטים סינים . הסטודנטים התבקשו לתאר אירועי הצלחה וכישלון בחייהם . מהממצאים עלה שכישלון מדרבן את הסטודנטים הסינים להתמיד במשימתם עד לפתרון , ואילו את הסטודנטים האמריקנים מדרבנת רק הצלחה . מחקרים רבים עוסקים בחקר ההצלחה ובתפיסת ההצלחה בהקשר קבוצתי , למשל בבתי ספר , בעסקים ובהתייחס לקבוצות אתניות שונות . במחקר בתחום ההצלחה העסקית נבחנים מגוון היבטים , למשל יצירת שותפויות בין ארגונים כבסיס להצלחה , אפיונים של ארגונים מצליחים , יצירת מודלים בעבודה המקדמים הצלחה ובחינתם , מאפיינים של מנהלים מצליחים והצלחה בתחום היזמות . בתחום החינוך נבחנות סוגיות הקשורות בתכניות חינוך מצליחות , בבתי ספר מצליחים , בקורסים גנריים העוסקים באוריינות אקדמית ונועדו לקדם הצלחה בקרב הסטודנטים ובבחינת ההצלחה של קבוצות לומדים בני גילים שונים ושל קבוצות מוחלשות ( Kennett & Reed , 2009 ; Reed & Curtis , 2011 ; Reed , Kennett , Lewis , & Lund - Lucas , 2011 ; Reed , Kennett , Lewis , Lund - Lucas , Stallberg , & Newbold , 2009 ; Zeidenberg , Jenkins , & . ( Calcagno , 2007 הצלחה של הפרט או של הארגון דורשת תהליך למידה ממושך , הכולל זיהוי של ההצלחה ושל הפעולות שהביאו לכך . פיתוח של שיטות לחקר הצלחה נועד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help