sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הצלחה של אנשים עם ליקויי למידה מבוא שער זה עוסק בחקר ההצלחה של אנשים עם ליקויי למידה ועם הפרעת קשב . לשם כך יוגדר תחילה המונח ״הצלחה״ , על מגוון ביטוייו , וייבחנו סוגיות כלליות של הצלחה באוכלוסייה הרחבה ובמסגרות שונות , מערכות וארגונים . בהמשך יובאו הגדרות ללקות למידה ולהפרעת קשב , לרבות התמקדות בעולם המבוגרים ובהשלכות על תחומי חיים כגון תעסוקה , זוגיות והשכלה . נציג מחקרים המדגימים גורמי הצלחה אישים - פנימיים בקרב אנשים עם לקות למידה ונדון במאפייני ההצלחה שלהם . בהיבט המערכתי - סביבתי נציג תכניות התערבות , דוגמת מרכזי התמיכה באקדמיה , המותאמים לאוכלוסייה זו . לבסוף תובא סקירה של גישות טיפוליות תומכות הצלחה . גישות אלו משמשות תשתית לעבודה בקרב אוכלוסיות ברמת סיכון – אוכלוסיות עם קשת רחבה של מוגבלויות , כגון מוגבלות גופנית , מתמודדים נפשית וקבוצות אחרות שהצלחתן מעוררת השראה . אף שגישות אלו לא נועדו ישירות לאנשים עם ליקויי למידה , הן רלוונטיות גם להם . מתוך הגישות המוזכרות עולים שני מוקדים : מוקד אחד מבליט את מרכזיותו של האדם ואת השפעתו על תהליכים מתוך שהוא מניח שלאדם יש מודעות לעצמו ולסביבתו ויכולת בחירה ושליטה על חייו . המוקד השני רואה בסביבה מקור מעצים , המאפשר לאדם לבטא את כוחותיו . מוקד זה מבחין בין מעגלי תמיכה קרובים ורחוקים לאדם , דוגמת משפחה , חברים ומרכז תמיכה . בדומה לאוכלוסייה הכללית , ובפרט לאנשים עם לקות למידה , היחסים שבין הפרט לסביבתו חשובים להצלחה . הגדרת ״הצלחה״ וחקר הצלחה ספרות ענפה נכתבה בנושא הצלחה . חלק ממנה מיועד לציבור הרחב ועוסק בעיקר בהעצמה אישית ותעסוקתית . ספרות זו מציגה סיפורי הצלחה אישיים , עדויות של מצליחים , הצעות מעשיות כיצד יש לפעול כדי להצליח ועצות להעצמה ( Brown , Haygood , & McLean , 2010 ; Dweck , 2006 ; Gladwell ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help