sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

היום היא עובדת במרכז ומסייעת לסטודנטים . מרצה במסלול העל - יסודי . בעבר עבדה דהן במכללה האקדמית תל חי במשך תשע שנים . את עבודת הדוקטור היא כתבה על הסטודנטים לקויי הלמידה הלומדים במכינה הקדם אקדמית של המכללה . בשלוש השנים האחרונות משמשת גם ראש יחידת ״פורשים כנף״ – יחידה המיועדת למתמחים ולמורים חדשים במכללה . בעשר השנים האחרונות משמשת דהן יועצת בנושא תלמידים בוגרים עם ליקויי למידה במחלקת ההכשרה במשרד הכלכלה . לפני ארבע עשרה שנים הקימה במכון מופ״ת צוות חשיבה בנושא ״הסטודנט עם ליקוי הלמידה״ , שהפך לפורום למנהלי מרכזי תמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה באקדמיה . היא ואריאלה דניאל - הלוינג עמדו במשך ארבע שנים בראש צוות חשיבה אחר במכון מופ״ת בשם ״ללמוד מהצלחות״ ובראש צוות חשיבה נוסף שנקרא ״קוד אתי״ למרכזי התמיכה . המניעים לכתיבת הספר מניע חשוב למחקר ולכתיבת הספר הוא השינוי שחל בשני העשורים האחרונים בהתייחסות הציבור לתחום לקות הלמידה ובתפיסות האקדמיה הקשורות בסטודנטים עם ליקויי למידה . בתחילת שנות התשעים אנשים עם ליקויי למידה לא דיברו על קשייהם . מקצתם כלל לא ידעו שיש להם ליקויי למידה . במערכות החינוך הסבירו תת - הישגיות בהיעדר מוטיבציה וב״עצלות״ וב״פוטנציאל לא ממומש״ . חוקרים תהו אם כלל יש מקום לקבל סטודנטים ״כאלה״ לאקדמיה ( . ( Singleton , 1999 מערכות מסננות כמבחני הבגרות ומבחנים פסיכומטריים צמצמו מאוד את מספר הפונים לאקדמיה מקרב בעלי לקויות הלמידה , ובמוסדות אקדמיים לא היו תשתיות תמיכה כדי לעזור לאוכלוסייה זאת להשתלב בלימודים אקדמיים . היום המצב שונה : המודעות החברתית עלתה ( מלצר , ; 2007 נהור , 2003 ) והחקיקה ( חוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על - תיכוניים , התשס״ח - 2008 ) מאפשרת לאוכלוסייה זו , שעד לאחרונה נמנעה מלימודים על - תיכוניים , להשתלב במגוון מסגרות אקדמיות . גם המיקוד השתנה , וכעת אין שואלים אם אנשים עם ליקויי למידה יכולים ללמוד לימודים מתקדמים , אלא איך יש לעזור להם להפיק את המרב מחוויית הלימודים ולהשתלב בתעסוקה . כדי לענות על שאלות אלו החלו לחקור את הנושא , ובמקביל תחום המחקר התפתח כל כך עד שנפתחו תכניות לימוד לתואר שני בתחום לקות הלמידה והתפתחה מערכת להכשרת מאבחנים ומטפלים באנשים עם ליקויי למידה . המחקרים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help