sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

גורמים כלכליים המשפיעים על פעילות יחידות המחקר יחסי אנוש ויחסי כוחות המשפיעים על פעילות יחידות המחקר התחלות והמשכים – קווים משותפים בהתפתחות יחידות המחקר לכל אחד מהפרקים נכתב מבוא ונבחרו סיפורים תואמים . הפרק הראשון , תרבות המחקר במכללות לחינוך , שמבואו נכתב בידי פרופ ' ענת קינן וד " ר מירב אסף , עוסק בתרבות המחקר במכללות לחינוך , ומעמיד את מה שמוגדר כתרבות מחקר מכללתית מול תרבות המחקר המאפיינת את האוניברסיטאות . גישה זו מביאה בהכרח לדיכוטומיה , כשמצד אחד ניצבת תרבות שעיקר פעולתה היא עשייה מחקרית קפדנית , המוליכה ליצירת ידע חדש , ומצד שני תרבות מכילה יותר וקפדנית פחות , שעיקר פעולתה היא הוראה ושהידע הנוצר בה הוא פרי המשגת הניסיון יותר מאשר פרי המחקר . כותבות המבוא ועורכות הפרק זיהו בסיפורים שנכתבו עדות לתרבות חדשה , כזו שמפשרת בין שתי התרבויות , תרבות שההוראה והמחקר שזורים בה זה בזה ומזינים זה את זה . הסיפורים המופיעים בפרק זה מתארים את היווצרותה של תרבות המחקר הייחודית ואת הקשיים שחווים מורי - המורים המפלסים את דרכם בשבילי המחקר הפרשני , ה " רך " לכאורה אך המאפשר תובנות עשירות ומגוונות . הפרק השני , פיתוח סגל במכללות לחינוך – תפקיד יחידות המחקר , שאת המבוא שלו כתבו ד " ר מדי וליצקר - פולק ופרופ ' דיצה משכית , מוקדש לתפקיד נוסף , מרכזי בפעילות יחידות המחקר , שאינו נופל בחשיבותו מהפעילות המחקרית עצמה , והוא טיפוח סגל חוקר ואתוס מחקרי במכללות . כאמור , תהליך האקדמיזציה שעברו המכללות להוראה נשא בחובו דרישה לעסוק במחקר . המרצים נדרשו לקיים לצד הפעולות ההוראתיות שלהם גם פעילות מחקרית , כיאה לסגל המועסק במוסד להשכלה גבוהה . הדרישה לעסוק במחקר לא תאמה את הפרופיל המקצועי של רבים מהמרצים במכללות להוראה , ולעתים קרובות גם את האופן שבו הם תפסו את זהותם המקצועית העיקרית , כמורים ולא כחוקרים . שלא במתכוון הפכו יחידות המחקר למנוע העיקרי שהיה אמור לקדם את הפעילות המחקרית של חברי הסגל , ומשימה זו הפכה לחלק בלתי נפרד מפעילותן . הפרק מציג את מגוון הדרכים שנוקטות יחידות המחקר לשם מילוי משימה זו , משימה שהפכה למרכזית בעשייתן ושהנה התורמת העיקרית לבניית תרבות המחקר במכללות לחינוך . הפרק השלישי , גורמים אתיים המעורבים בפעילות יחידות המחקר , שמבואו נכתב בידי ד " ר ג ' ודי גולדנברג וד " ר אביגיל צברי , עוסק בגורמים האתיים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help