sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

המחקר . הסיפורים הציפו גורמים שונים שהשפיעו על התנהלותן והתפתחותן של היחידות ושאפשר היה לבודד אותם : גורמים ערכיים - אתיים , יחסי אנוש ויחסי כוחות וגורמים כלכליים . בנוסף לכך , הסיפורים הצביעו על שני תפקידים עיקריים שממלאות יחידות המחקר , תפקידים שלמעשה קשורים זה בזה : גיבוש תרבות מחקר שמתאימה לרוח המכללות האקדמיות לחינוך ופיתוח סגל חוקר ברוח תרבות זו . שני עניינים נוספים חייבו מענה . האחד היה גיבוש המבנה של הספר . נשאלה השאלה אם הספר יאורגן בזיקה למכללות שהסיפורים נאספו מהן , או סביב נושאים משותפים שהופיעו בסיפורים שנאספו ממכללות שונות . הדמיון בנושאי הסיפורים שכתבו כותבים מהמכללות השונות הביא להסכמה גורפת , שהספר יאורגן על פי נושאים ולא לפי חלוקה לסיפורי יחידות המחקר של המכללות השונות שהסיפורים נכתבו בהן . החלטה זו הייתה רבת משמעות . מאותו רגע נקבע למעשה שהסיפורים לא ישקפו את הנעשה במכללה זו או אחרת , אלא יתמקדו בנושאים המשותפים לפעילות היחידות בכל המכללות . החלטה זו גם פתרה בעיות אתיות של חיסיון . בשלב הבא נדרשנו לתהליך של זיהוי וגיבוש הנושאים . קריאה חוזרת של הסיפורים שנכתבו הובילה להצעות שונות , שכולן התכנסו בסופו של דבר לכמה תמות עיקריות שהיוו בסיס לפרקי הספר . כאמור , תמות אלו צמחו מתוך הסיפורים באופן דומה לעריכת מחקר איכותני בגישת " תאוריה מעוגנת בשדה " ( . ( Glaser & Strauss , 1967 ההחלטה על המבנה החדש גררה מהלך נוסף , שנבע מתחושתי שיש להיענות לצורך של הכותבים מהמכללות השונות לבעלות על תוצרי הכתיבה . כך , בניגוד לכוונתי הראשונה לכתוב את המסגרת הרעיונית שעוסקת ביחידות המחקר כחלק מתפקידי כעורכת הספר , נולדה החלטה משותפת שכונתה " דרך חדשה " . לפיה , כל מכללה תבחר תמה שהיא רוצה לעסוק בה , תייצג אותה באמצעות קובץ סיפורים מתאימים שנכתבו על ידי חברי הצוות ותכתוב את ההקדמה לקובץ הסיפורים שנבחרו . גרסאות ראשונות של הספר במבנהו החדש החלו להיכתב , ובמפגשים האחרונים נערכו " שימוע " ו " ביקורת " על כל אחד מהפרקים שיוחד לתמה נפרדת . הספר שהתגבש כלל שישה פרקים שעסקו בנושאים הבאים : תרבות המחקר במכללות לחינוך התפקיד של יחידות המחקר בטיפוח סגל חוקר ובטיפוח האתוס המחקרי במכללות לחינוך גורמים אתיים המשפיעים על פעילות יחידות המחקר

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help