sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

להכשרת מורים . במאמר מאוחר יותר של שמאי , כפיר , ליבמן וקינן ( 2000 ) זוהו ארבעה דפוסים של תרבות מחקר במכללות : היעדר תרבות מחקר , תרבות מחקר סמלית , תרבות מחקר אופציונלית ותרבות מחקר מובילה . מחקרים אחרים שפורסמו עסקו בפעילותן של יחידות מחקר במכללות מסוימות ( כמו למשל סלע , 2006 ) או בניתוח נושאי המחקר הנעשה במכללות לחינוך ( פייגין וצרפתי , 2006 ) ובהשוואתו למחקר הנעשה באוניברסיטאות ( יוגב ויוגב , . ( 2005 הסיפורים המופיעים בספר זה מספקים הצצה נוספת על התרבות האקדמית המחקרית שהתפתחה עקב פעילותן של יחידות המחקר במכללות , הפעם דרך עדשה סיפורית . כפי שטוענת פאט סייקס ( : ( Sikes , 2006 , p . 566 תרבויות נוצרות דרך הסיפורים שאנו מספרים כדי להסביר , להצדיק ולפרש את עצמנו כקבוצות וכיחידים . דרך הסיפור וההצגה של אותם סיפורים ... אנחנו יכולים להתחיל להבין כיצד פרטים נושאים ונותנים על התנאים המבניים שחייהם נחווים ומתנהלים בהם ולגבש מודעות מסוימת , אם לא הבנה של המורכבות האפשרית של תפקידנו כאנשי אקדמיה בזמנים שונים ובהקשרים ונסיבות מסוימים . הקושי העיקרי שחוויתי בתפקידי כעורכת היה שמירה על אופיו הסיפורי של הקובץ , בהתאם לרעיון המרכזי שעמד בבסיס ההצעה . הקבוצה שנבנתה הייתה אמונה על כתיבה אקדמית מחקרית , והדרישה לכתוב סיפורים הייתה חדשה עבור החברים בה . גרסאות ראשונות שנכתבו היו על פי רוב בנוסח דיווחי יבש , והיה צורך לאתגר ולעודד אנשים להפיק מעצמם טקסט סיפורי ולא מאמר אקדמי . עבור חלק מחברי הקבוצה , שמטבעם נטו לספר ולכתוב בנימה אישית , הייתה זו הזדמנות פז . אחרים , " זורמים " פחות , אתגרו את עצמם . מכל מקום , כולם רצו סיוע והכוונה לכתיבה סיפורית . לאור בקשותיהם התקיימה סדנה במכון מופ "ת בהנחייתה של ד " ר מירי רוזובסקי . לקראת סדנה זו הכינו המשתתפים סיפורים שנותחו במהלך המפגש , לפי שלוש שאלות שהציגה המנחה ככאלו שאמורות להדריך כתיבה סיפורית : " מי הגיבור של הסיפור ? " " מה קורה לו ? " ו " במה עוסק הסיפור ? " . תרומת הסדנה הייתה רבה , ומאגר הסיפורים המופקים עלה וצמח . כותבי הסיפורים , שחלקם הגדול כיהנו כראשי יחידות מחקר וכחוקרים בפועל ביחידות המחקר , לא הודרכו לכתוב את סיפוריהם בזיקה לנושא מסוים ואף לא בזיקה לתקופה מסוימת . הם התבקשו להיזכר באירועים שונים מהווי החיים ביחידות המחקר ולהעלותם על הכתב כסיפורים . התכנסות הסיפורים לשש התמות שהיוו לאחר מכן בסיס לפרקי הספר , הייתה סימן ראשון לכך שהסיפורים אכן נגעו בסוגיות מהותיות לפעולתן של יחידות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help