sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ע״ש קיי ; מכללת לוינסקי לחינוך ולשמחתי גם רשות המחקר במכון מופ " ת . מכל מוסד נענו שניים או שלושה חברים . בסך הכול השתתפו בספר זה שלושה - עשר חוקרות וחוקרים משבעה מוסדות . לקראת תחילת שנת הלימודים תשע " ד יצאנו לדרך . במהלך השנתיים שהוקצו לפעילות קבוצת הכתיבה , נפגשנו כעשר פעמים . עבורי כעורכת הספר והאחראית להפעלת הקבוצה , הייתה זו התנסות חדשה שכללה גם טיפול בהיבטים ארגוניים , גם הובלה רעיונית וגם פעולה ליצירת מערכת יחסים בין - אישיים . עכשיו כשאני חושבת על כך , הרי אלה אותם ההיבטים שנמצאו כמאפיינים גם את פעילות יחידות המחקר שתוארה בסיפורים . הבחירה בסוגה הסיפורית שיקפה אמונה שסיפור , יותר מכתיבה אקדמית , חושף את המשמעות שכותבים נותנים למציאות . הבחירה באירוע המסופר , הדרך שהמספרים בוחרים לארגן את תיאורו , הפרשנויות שלהם לתופעות , הדיאלוג של המספר עם הסביבה החיצונית ועם עצמו ונקודת המבט האישית שלו , שהיא לעתים מבוקרת פחות וחושפת ציפיות , עמדות ואידיאולוגיות שהמספר מחזיק בהן בלי שיהיו מפורשות – כל אלה מלמדים אותנו רבות הן על התופעה המתוארת והן על המספר ( . ( Denzin & Lincoln , 2005 לפעמים הסיפור משכנע יותר מכתיבה דיווחית עמוסה בנתוני מחקר . הסיפור מתחבר למכנה משותף רחב יותר של קהל קוראים . בנוסף לכך , לעתים קווי הדמיון בין סיפורים שמקורם במכללות שונות מהווים חלופה להכללה שדורשת כתיבה אקדמית . הסיפורים שנכתבו מתפרסים על פרק הזמן שחלף מראשית שנות התשעים של המאה ה - , 20 אז הוקמו יחידות המחקר הראשונות במכללות לחינוך , ועד לתקופה הנוכחית , העשור השני של המאה ה - . 21 בפרק זמן זה התרחש במכללות לחינוך תהליך מואץ של אקדמיזציה , שבמסגרתו נדרשו המוסדות לפתח יכולת מחקרית ואתוס מחקרי . כחלק מתהליך זה נוצרו במכללות גופי מחקר שכונו בהתחלה " קבוצות מחקר " או " יחידות מחקר " , והפכו בהדרגה לרשויות מחקר אוטונומיות ובעלות סמכות . בסיפורים נעשה שימוש בשמות השונים של גופי מחקר אלה בהתאם לזמן התרחשותם . כאן בחרתי להשתמש בכינוי " יחידות המחקר " , שכן רבים מהסיפורים משקפים את פרק הזמן שבו כינוי זה היה המקובל ביותר . על פעילות יחידות המחקר במכללות לחינוך לא נערכו מחקרים אקדמיים רבים . בין הבודדים בולטים המחקרים של כפיר , ליבמן ושמאי ( , ( 1999 , 1998 שסקרו גורמים המשפיעים על פעילות המחקר במכללות ובחנו את תרומתה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help