sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

התעוררתי לרעיון שאנו חיים את חיינו כתסריט , ושיש בכוחם של אנשים לכתוב את חייהם : לכתוב לא רק בעט ונייר , אלא גם כסיפור שאנו בוחרים לחיות . ( קונלי , ( Connelly & Clandinin , 1995 : 73 ; 1992 החלטתו של קונלי למצב במקום מרכזי את דבר מותה של אמו והתעקשותו על הלגיטימיות של עמדתו מערערות על דפוס מקובל בשיח אקדמי . הרצינות הרבה שבה מתייחס קונלי לשאלה היפותטית לכאורה מייצגת עמדה שאין לה מקום בפורום מקצועי , שכן , לטענת עמיתו , זה נושא שאינו רלוונטי ל "חווייה חינוכית " . ההעזה של קונלי לשלב סיפור אישי מטרידה ומביכה . סירובו להיענות לקונבנציה המחייבת להפריד בין המרחב הפרטי לזה המקצועי מנפץ מוסכמה בסיסית בנוגע לנושאים שמקובל ( ולא מקובל ) להעלות במסגרות פורמליות . יתרה מזו , בעצם השילוב של מות אמו כנושא ראוי בשיח האקדמי מעלה קונלי את סוגיית ההורות הבוגרת בחייהם של מורי - המורים משולי השיח החינוכי אל לב הדיון המקצועי . בצעד זה הוא קורא תיגר על תפיסת הכשרה המדגישה את הפן האינסטרומנטלי , כלומר פיתוח מיומנויות הוראה , והנוטה להתעלם מעולמם של מורי המורים ומודרכיהם כסובייקטים . קונלי , שחש נזוף ופגוע , מתרעם על כך שהתנסות כל כך מהותית בחייו נתפסת על ידי עמיתו כ " אי - אירוע " . מבחינתו , הסיפור הוא בסיס לגיבוש תפיסה חינוכית אותנטית ומעמיקה , שאי - אפשר ואף לא ראוי להתעלם ממנה או להסתירה מבעד למסך של גישה מקצועית . ניכר מדבריו , שסיפור זה הוא בגדר חוויה מכוננת ובסיס להבניית תפיסה נרטיבית של ההכשרה להוראה . ברוח גישה זו אני רואה בסיפורים אישיים שעלו בראיונות שקיימתי עם מורי המורים אבני יסוד בפיתוח תשתית תאורטית ומחקרית , המתבטאת בכינונה של תודעה הורית בהדרכה פדגוגית . קונלי וקלנדינין ( Connelly & Clandinin , 1995 , 1999 ) בעמדתם הביקורתית מטילים ספק בנטייה לראות בידע ניטרלי ובעובדות אובייקטיביות - לכאורה את הדרך היחידה או העדיפה לרכישת השכלה בכלל והכשרה להוראה בפרט . הם ואחרים מסתמכים על חוויות אישיות ועל ידע מעשי ( Elbaz , 1983 ) כבסיס לגיטימי בתהליך ההכשרה המקצועית . ואכן , ספר זה מעלה על נס את הידע האישי והמעשי בזיקה לתפיסת ההורות הבוגרת ואת הבנייתה של תודעה הורית בתפקודם המקצועי של מורי המורים באמצעים נרטיביים . 3 התרגומים בכל הספר הם שלי , אלא אם כן צוין אחרת .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help