sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

החובה לשלב אוכלוסיות של תלמידים עם לקויות קוגניטיביות ו / או מוטוריות במסגרות החינוך הכוללניות . היעדר הכשרה הולמת בעבר תרם לנשירתם של תלמידים אלה מבתי הספר או להשמתם במסגרות סגרגטיביות ללא הצדקה ( עינת , ; 2000 עינת ועינת , ; 2006 קרניאלי , . ( 2004 בהדרגה התגבשה הכרה בכך שהדרכה פדגוגית היא דיסציפלינה מקצועית ייחודית , ושאין להותירה כעשייה אמורפית שאמות המידה שבה הן אינטואיטיביות וללא בקרה מקצועיות . מחקרים עדכניים נענים אפוא לצורך לחקור את אופייה ואת ייחודה של ההדרכה הפדגוגית כפרופסיה לכל דבר ולתרום לפיתוח ידע מקצועי עדכני , הערוך להתמודד עם ההתפתחויות ועם האתגרים שמציבים השינויים המתרחשים בשדה ועם דרישות שמובילים משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה . ההתמודדות עם אתגרים שבלב בשיח החינוכי מציפה לעתים סוגיות שאינן חלק מהדיון המקצועי ושבדרך כלל אופפת אותן שתיקה . אדגים היבט עמום זה ואת מקומו בהדרכה פדגוגית בעזרת דילמה מהותית שהעלה חוקר החינוך והמחקר הנרטיבי בהכשרה להוראה , מייקל קונלי , בהרצאתו בכנס על חינוך יהודי שנערך בישראל . קונלי סיפר על חילופי דברים בינו לבין עמיתו , שביקש דוגמה ל " חוויה חינוכית " : ״הבא לי דוגמה לחוויה חינוכית " , הפציר בי עמיתי בסמינר מחלקתי כשעבר מהרצאת דבריו לדיון . מותה של אמי , אמרתי . היא נפטרה לאחרונה ומותה הוא חוויה עמוקה עבורי , חוויה שמעלה בי זיכרונות ורגשות , ומוציאה אל הפועל פרויקטים שעודם בוערים בקרבי . הוא הביט בי בצורה מוזרה ונרגזת , כאילו הייתי סטודנט מתריס , שהקדיש תשומת לב מועטה לשיחה ופחות מכך לבקשה . " זה לא חינוכי [ ... ] משהו יותר חיובי ומועיל " , אמר , או מילים דומות לאלו , שמשתמעת מהן נזיפה על העובדה ששנינו ידענו שאני לא בדיוק שיחקתי את המשחק , ושהרצאתו הכינה את ההקשר לציפייה לתשובה המחברת בין מורים לילדיהם או בין מפקחים ומורי מורים למורים המאמנים . ועדיין , למרות חוסר הטקט שבדבריי , חשתי משהו הקרוב לרוגז על דחייתו , משהו הקרוב להלם , שאירוע כמותה של אמי , שהצגתי כבעל משמעות חינוכית מעמיקה , הוכרז כאי - אירוע . חילופי דברים אלה בין עמיתי לביני התרחש בזמן שבו 2 מדובר ב " כנס הבינלאומי המשותף של האגודה הישראלית לחקר החינוך היהודי והרשת לחקר החינוך היהודי " , שהתקיים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת חיפה בשנת . 2002

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help