sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא בין דיון אקדמי לסיפור אישי הימצאותם של מדריכים פדגוגיים בצומת המחבר בין המרחב האקדמי במכללות להוראה לבין בתי הספר מציבה אותם במיקום בעייתי , רווי מתחים וסתירות פנימיות . מערכת הקשרים הנרקמת ביניהם למודרכיהם גם היא אינטנסיבית ומתמשכת וניכרת בנוכחותם הרציפה בכיתות האימון , במתן משוב לאחר צפייה בסטודנטים בעשייה בשדה , ובשיעורי הדידקטיקה שעיקרם הדרכה בתכנון שיעורים . התהליך מגיע לנקודת שיא בהנחיית פרויקט גמר בעל אופי מחקרי וביצועי כאחד , שבו אמורים הסטודנטים להביא לידי מיצוי את תהליך ההכשרה המקצועית שלהם . המכללות מקצות שעות הדרכה ניכרות לפעילויות אלו , וגורמי הפיקוח במשרד החינוך מעניקים משקל להערכות של צוות ההדרכה הפדגוגית את כישוריהם , את רמתם המקצועית ואת התאמתם של הבוגרים לעסוק בהוראה במסגרות החינוך השונות . מבנה זה יוצר הזדמנויות למפגשים פורמליים ובלתי פורמליים בין הצדדים על בסיס אישי וקבוצתי , כחלק מהפעילויות האקדמיות המקובלות . עד לאחרונה לא ניתנה כל הכשרה פורמלית לממלאי התפקיד . גם כיום , בחירת אנשים לאיוש תפקיד ההדרכה עדיין נוטה להסתמך על איכויות אישיותיות כאלו ואחרות , על המלצות של עמיתים , על ניסיון הוראה עשיר ועל עמדות חינוכיות הנתפסות כראויות . ב - 15 השנים האחרונות גברה בישראל המודעות למורכבות הכרוכה בהכשרה להוראה . הדבר מתבטא בספרות המחקרית ובהצגת ההכשרה להוראה מכיוונים שונים ( בק , ; 2005 ברק וגדרון , ; 2009 מרגולין , , ( 2010 וכן בפיתוחה של מסגרת הכשרה פורמלית עבור פרחי הדרכה ומורי מורים ותיקים בשדה . בבד בבד עם חקר היבטים שונים בתהליך ההדרכה עלה הצורך להציע דרכים לשיפור שיטות ההדרכה כדי לשנות דרכי הוראה וגישות חינוכיות בלתי מספקות , כמענה לביקורת על איכות הכשרתם של פרחי הוראה לתפקידם . דוגמה לפער בין האתגרים הבאים מן השדה לבין הכשרתם המקצועית של מורים התעוררה בשל 1 תכנית הכשרה פורמלית להדרכה פדגוגית נפתחה במכון מופ " ת בתחילת שנות האלפיים במסגרת בית הספר להתמחות פרופסיונלית ע״ש משה זילברשטיין .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help