sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

השער השני מציג הזדמנויות להוראה ולמידה בסביבות חדשניות וכולל ארבעה פרקים . בפרק השביעי , " שילוב מנגנוני משחק בהוראה : גם קורס יכול להיות משחק " , מציג דודי פלס כיצד להפיק תועלת מיישום עקרונות העיצוב העומדים בבסיס משחקי המחשב להוראה . בשנים האחרונות ניתן לראות שימושים בידע שנצבר בתחום עיצוב המשחקים גם מחוץ לעולם המשחק . לתופעה זו קוראים " התמשחקות " או " משחוק " ( . ( gamification מן הפרק עולה שהיכרות עם עולם עיצוב המשחקים מקנה למורים כלים חדשים להתמודד עם תפקידם , וללא ספק עשויה לשפר את היכולת של התלמידים והמורים ללמוד וללמד בהנאה . בפרק השמיני , " העצמת חוויית הלמידה תוך כדי פעולה בעולמות וירטואליים״ , בוחנים מיקי קריץ ומירי שינפלד כיצד סטודנטים מתרבויות שונות שנחשפו לסביבות למידה תלת - ממדיות וירטואליות ( second life ) בוחרים ומעצבים את מראה האווטאר שלהם ( דמות אלקטרונית שמייצגת את המשתמש המפעיל אותה ) , כמו גם כיצד סטודנטים אלה מעריכים את הלמידה בסביבה זו . ממצאי המחקר מעלים כי הסטודנטים בכל התרבויות בחרו ועיצבו אווטארים שדומים להם , כלומר שהסביבות הווירטואליות אינן מטשטשות הבדלים תרבותיים , וכן ששימוש בייצוג וירטואלי כמו אווטאר מסייע לסטודנטים באינטראקציה עם אחרים ותורם להעצמת חוויות הלמידה וליכולות המקוונות ללמידה שיתופית . בשני הפרקים הבאים , דלית לוי ושרה שרירא חושפות את הקורא לעולם של סביבות הוראה ולמידה מקוונות , פתוחות ורבות משתתפים . בפרק התשיעי , " הוראה ולמידה בסביבות מפר " ש ( - ( MOOC סביבות מקוונות , פתוחות ורבות שותפים " הן מציגות את מאפייניה של סביבת מפר " ש כמודל פדגוגי חדשני הפורץ את גבולות מערכת ניהול הלמידה המסורתית . ההתפתחות של סביבות מפר " ש בעולם מוצגת בפרק כמהלך דו - נתיבי : הנתיב הקונקטיביסטי ( קישורנות ) מציע בנייה של יכולת ליצור רשתות של קישורים ולהשתמש בהן , ונתיב אחר מציע סביבות הפונות להמוני לומדים ומאפשרות להם גישה פתוחה לקורסים , גם אם אינם חובשים את ספסל הלימודים כסטודנטים רשומים . בשני הנתיבים סביבת מפר " ש מוחקת את הגבולות בין המוסד החינוכי ובין העולם שמחוצה לו . משינוי זה נגזרות שאלות בדבר ההקשר הארגוני שבו ניתן ליישם סביבת מפר " ש , וההשלכות הנלוות לשילוב בין פדגוגיה לטכנולוגיה . בפרק העשירי והאחרון , " נרטיבים של חדשנות משבשת : הפלגה לעבר היישום של סביבות מפר " ש ( , " ( MOOC שרירא ולוי חושפות את עיקרי התפיסות

מכללת סמינר הקיבוצים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help