sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

קידום הלמידה . מהממצאים עולה שהעצמת המורה באמצעות סביבת למידה עתירת טכנולוגיות חדישות משביחה אינטראקציות מורה - תלמיד - מחשב . בפרק הרביעי , " הקשר בין חשיבה , עמדות ופעילות של סטודנטים בסביבה מתוקשבת " , בודקות ריקי רימור , עינת רוזנר ורבקה ודמני אם ובאיזו מידה יש קשר בין פעילות , עמדות וחשיבה מטא - קוגניטיבית של סטודנטים במסגרת למידה בקורס מתוקשב . הזיקה שנמצאה בין עמדות ופעילות לחשיבה המטא - קוגניטיבית יכולה להעיד על תרומתם הפוטנציאלית של קורסים אקדמיים מתוקשבים ללמידה ולחשיבה . בעוד מחקרים שונים הבודקים את הקשר בין השתתפות בפורום ובין עמדות הסטודנטים והישגיהם אינם מרבים לבדוק את הקשר בין משתנים אלה לחשיבה מטא - קוגניטיבית . הייחודיות במחקר זה היא בשילוב של אפיון וניתוח החשיבה המטא - קוגניטיבית עם בדיקת עמדות ופעילות של סטודנטים המשתתפים בקורס מתוקשב . בפרק החמישי , " יישומים פדגוגיים של כלים טכנולוגיים בהוראה " , סוקרת תמי זייפרט שילוב של כלים טכנולוגיים בהכשרה להוראה , בדגש על יישום פדגוגיה חברתית קונסטרוקטיביסטית . במאמר זה מוצגות האפשרויות הפדגוגיות של כלים טכנולוגיים , כמו גם דוגמאות לשימושים שנעשו בתהליך היישום בהוראת מקצועות שונים . השיקולים הפדגוגיים בבחירת הכלים מוצגים ונידונים בזיקה למשימות השונות . הפרק מציג דרך הוראה המובילה לאינטראקציה ולעבודה שיתופית , משלבת הערכת מורה , הערכה עצמית והערכת עמיתים ומקדמת תחושת שייכות לקבוצה בסביבת למידה מקוונת . בפרק השישי , : TPACK " הצעת בסיס לידע בפדגוגיה ספרתית " , מתייחס יהושפט גבעון למונח " פדגוגיה ספרתית " כאל כלל ההתנסויות וההתמודדויות בשילוב מכשירים ספרתיים ( כמו מחשב ) בתהליכי הוראה ולמידה . לדידו , TPACK ( Technology , Pedagogy and Content Knowledge ) מבוסס על המשותף לשלושה גופי ידע : ידע טכנולוגי , ידע פדגוגי וידע התוכן של ההוראה . המשותף לכל הגישות המדווחות בפרק הוא ש - TPACK אינו נתפס בשדה כמתווה להגדרת תוכן נלמד , כמו ידע מדעי או ידע טכנולוגי , אלא רק כיכולת אישית , המתפתחת על ידי מורים ותלמידים מתוך התנסות אישית ושימוש נבון בטכנולוגיה חדשה . גבעון שואל אם מלבד פיתוחן וליקוטן של הידיעות האישיות נוכל ליצור גם ידע ציבורי הרלוונטי לפדגוגיה הספרתית . לדעתו , היחידים שיכולים להתחיל ביצירת ידע זה , ליישם אותו , לפתח דרכים שונות להפצתו וללמד כיצד ליישם אותו הם מי ששואפים לתפקד כחברים פעילים בקהילת הידע של " טכנולוגיה בחינוך " .

מכללת סמינר הקיבוצים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help