sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

והפיתוח באקדמיה ובמכללות להכשרת מורים , שיש להם עניין בגישור הפערים הקיימים בין תהליכי ההוראה והלמידה הקיימים בבתי הספר ובמערכות החינוך לבין החיים הממשיים בחברת הידע . מה בספר ? בספר שני שערים המתמקדים ביחסי הגומלין שבין למידה , הוראה ותקשוב . השער הראשון מציג מודלים יישומיים של למידה והוראה וכולל שישה פרקים . בפרק הראשון , " כיצד שותפים מגיעים להסכמה ? למידה שיתופית מקוונת ודרכי הערכתה " , בוחנים ריקי רימור ויגאל רוזן דפוסי אינטראקציה המתפתחים בתהליך למידה שיתופית של מסדי נתונים מקוונים בסביבת גוגל ( Google . ( Docs מטרת מחקרם היא לעקוב אחר המהלך החברתי שבאמצעותו השותפים מגיעים להסכמה ובונים ידע קבוצתי , ולאפיין את האינטראקציות החברתיות המובילות את הלומדים להסכמה בסביבה המקוונת . ממצאי המחקר מעלים כי למידה במסדי נתונים שיתופיים תורמת להתפתחות דפוסי אינטראקציה מורכבים המזמנים תהליך הנמקתי מעמיק . בפרק השני , " קשרי מכללה - שדה : סטודנטים מתכננים ומפעילים תכניות חינוכיות לשימוש נבון ברשת בבתי ספר " , בוחנות אורית צייכנר , רבקה ודמני ואורלי מלמד גישות חינוכיות להוראת שימוש נבון ברשת , על בסיס מחקר בהשתתפות 180 סטודנטים שלמדו במכללה להכשרת מורים . סטודנטים אלה עתידים להיות סוכני השינוי בבתי הספר בכל האמור בשימושים ברשת . החינוך לשימוש נבון ברשת מעצים את התלמידים ומעודד אותם למצות את הפוטנציאל הטמון בהם ללמידה , להתפתחות אישית , להשתתפות אזרחית , לתקשורת חברתית וליצירה , וכן לפתח מודעות לסיכונים ברשת ולדרכי ההתמודדות עמם . ממצאי המחקר פותחים צוהר להבנת התנסויותיהם של הסטודנטים ומסייעים בפיתוח תכניות חינוכיות העשויות לשפר את יכולותיהם כמורים לעתיד ואת יכולתם של תלמידיהם לעשות שימוש נבון ומושכל ברשת . בפרק השלישי , " הערכה לשם למידה ( הל״ל ) בלתי פורמלית בסביבה ממוחשבת " , מתארים רינת שחף - ברזילי ודובי וייס מחקר פעולה שנערך בבית ספר יסודי והתמקד באינטראקציות מורה - תלמיד - מחשב בשיעורי מתמטיקה בכיתות מבוססות מחשב . המאמר מציג את המודל שפותח להערכה מעצבת בשיח כיתה . שיח השיעור מתאפיין במעגלי הערכה לשם למידה ( הל " ל ) חוזרים ונשנים , המתבססים על הצפת ההבנות של התלמידים , תגובות התלמידים , אבחון המבוסס על מערכת ממוחשבת של ההבנות ושימוש במידע ההערכתי לצורך

מכללת סמינר הקיבוצים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help