sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

אם בעבר הקשר בין המורה לתלמיד התקיים רק בין כותלי בית הספר , הרי כיום , בעידן הרשתות החברתיות , אין לו גבולות של זמן ומקום . טשטוש הגבולות הזה עשוי להיות הזדמנות נהדרת למורים להכיר את עולמם של התלמידים , להתקרב אליהם ולהעביר להם מידע . הטכנולוגיות החדישות מאפשרות יצירה של קשר בלתי אמצעי ומימוש של הוראה אכפתית בין מורה לבין תלמידיו ( . ( caring teaching טכנולוגיות המציאות האלטרנטיבית מציעות סביבת למידה המשלבת טכנולוגיות מציאות מדומה ו / או מציאות מרובדת , ומאפשרת למידה התנסותית שלא הייתה קיימת עד כה , כזאת שמשנה את " המציאות האמיתית " . הטכנולוגיות הניידות הנפוצות והזמינות - הטלפונים החכמים , הטאבלטים והמחשבים הניידים - מאפשרות לכל לומד לקחת אתו מידע בלתי מוגבל לכל מקום ומשנות את המושג " למידה אותנטית " . כעת כל מקום שהלומד נמצא בו יכול להפוך לסביבת למידה , וגם המושג " לומד עצמאי " מקבל משמעות חדשה . לאור החידושים הטכנולוגיים אנחנו זקוקים לפדגוגיה דיגיטלית ולתפיסות פדגוגיות חדשות . עולם חדש כזה צריך להיות מסוגל להיענות לאתגרים שהעולם מציב בפני מערכת החינוך : ידע מתחדש בקצב מסחרר , נגישות בלתי מוגבלת למידע , כלי תקשורת וערוצי תקשורת חדשים בין אנשים ובין תרבויות , אפשרויות לדמות מציאויות שונות , טכנולוגיות לתיעוד וארגון של מאגרי מידע עצומים וטכנולוגיות ניידות המזמנות את מרב הידע האנושי בכל מקום ובכל זמן . לאור כל אלה , העולם הפדגוגי החדש מחויב להציב לעצמו מטרות מחודשות ולנסח מחדש את דמות המורה החדש : הפדגוג הדיגיטלי . על הפדגוג הדיגיטלי להבין את ההזדמנויות החדשות שטמונות בעולם הטכנולוגי ליצירת סביבת למידה שתתמודד עם משימות ערכיות יותר מאי פעם . כלים ללמידה שיתופית , נגישות למידע ללא גבולות , משימות חקר , פתרון בעיות , יישוב קונפליקטים , למידה התנסותית , תקשורת ללא גבולות , יצירה והפקה של תוצרי למידה מכל סוג וגוון - כל אלה מזמנים ללומד מקום של שותף ביצירת סביבת הלמידה שלו ובעיצובה . סביבת למידה כזו עוזרת לגדל אנשים מודעים לעצמם ולעולם , מיומנים בשיתוף פעולה עם אחרים , מורגלים בקבלת אחריות ללמידתם , אוהבי אתגרים וששים לפתרון בעיות , בעלי יכולת חשיבה רחבה ובלתי מוגבלת , יוצרים ויוזמים ומורגלים בשינוי . הפדגוג הדיגיטלי והפדגוגיה הדיגיטלית הם הזדמנות ליצור אדם חדש ותרבות חדשה . ספר זה מיועד לאנשי חינוך , מובילי חדשנות בחינוך , עובדי הדרכה , סטודנטים לחינוך במכללות ובאוניברסיטאות , מנהלים , מפקחים ואנשי קהילות המחקר

מכללת סמינר הקיבוצים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help