sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

דבר העורכת טכנולוגיה כמנוף לשינויים בהוראה ובלמידה רבקה ודמני לטכנולוגיות המידע , לתקשורת הדיגיטלית ולרשתות החברתיות הזמינות בכל מקום יש השפעה ניכרת על ההתנהגות , במיוחד על התנהגותם של צעירים השולטים בהן היטב . אמצעי מדיה מגוונים אלו מאפשרים פיתוח רשתות של קשרים חברתיים שמזמנות למידה חברתית פעילה ומשתפת ( Dede , 2009 ; . ( O ׳ Hara , Pritchard , Huang , & Pella , 2013 אמנם בתי הספר ברובם מאובזרים בטכנולוגיות חדישות , אך בכל זאת יש פער בין העולם המהותי של הצעירים בתוך המרחב הדיגיטלי לבין העולם הבלתי רלוונטי שצעירים חווים במרחב הבית ספרי ( . ( Benade , 2017 קיימות גם עדויות לכך שיחסם של המורים לטכנולוגיות החדישות הוא שטחי ומסורתי - שמרני ( . ( Groff , 2013 ; Scardamalia & Bereiter , 2008 מורים רבים משתמשים בטכנולוגיה בשיטות לינאריות וסמכותיות המעמידות במרכז את המורה , ומתעלמים מהצורך ליצור שינוי אמיתי בדרכי ההוראה בכיתות - מהוראה המתמקדת במורה להוראה המתמקדת בתלמיד ( Clarke - Midura & . ( Dede , 2010 אם כן , במקרים רבים השימוש בטכנולוגיה אינו גורם למורים לבחון מחדש את תהליכי ההוראה והלמידה ולשנותם או לנצל את ההזדמנויות החדשות שהכלים הטכנולוגיים מזמנים ( ודמני , . ( 2017 , 2012 שלושה רבדים של טכנולוגיות חדישות מחייבים שינוי פרדיגמטי בהתייחסות לשילוב ולהטמעה של טכנולוגיה בתהליכי הלמידה וההוראה : רשתות חברתיות , מציאות אלטרנטיבית וטכנולוגיות ניידות . רשתות חברתיות כמו פייסבוק , טוויטר , אינסטגרם , פינטרסט ועוד גרמו לשינוי תרבותי ומציעות הזדמנות חדשה לבחון מושגים כמו " שיתופיות " ו " תקשורת " . אין פלא שתנועות מחאה חברתיות צומחות בכל העולם דווקא בעידן הנוכחי . עצם היכולת של כל אדם להיות חלק מתנועה חברתית , לתרום לטובת הכלל , להיות מודע למתרחש סביבו ולקבל על עצמו אחריות לשינוי מובילה בהכרח לצורך בבחינת המעורבות שלו בסביבותיו , ובכללן בסביבות הלמידה שהוא משתייך אליהן . רשתות חברתיות , התפתחויות של קהילות לומדים , בניית מאגרים משותפים - כל אלה מחייבים בחינה מחודשת של תפקידים ושל תחומי אחריות .

מכללת סמינר הקיבוצים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help