sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא שונית רייטר עוד דבר שהפריע לי [ הייזל , נערה בת , 16 חולת סרטן ] לגבי קייטלין [ חברה " רגילה " ] היה שכבר לא יכולתי לדבר אתה באופן טבעי . כל הניסיונות האלה להעמיד פנים שהכול נורמלי היו סתם מדכאים , כי הרי כל כך ברור ושקוף שכל מי שאי - פעם ידבר אתי , מעכשיו ועד סוף החיים שלי , ירגיש לידי נבוך ומודע לכל מילה שיוצאת לו מהפה , אולי חוץ מילדים קטנים כמו ג ' אקי , שפשוט לא יודעים מהחיים שלהם . מתוך : גרין , ג ' ( . ( 2012 אשמת הכוכבים . תל אביב : הכורסא , עמ ' 48 תקשורת היא מילת המפתח כאשר אנו שואפים להשיג הכלה משמעותית של ילדים , מתבגרים ובוגרים עם מוגבלות . אחת הדרכים שמאפשרות ללמוד על מחסומים בתקשורת וכן על דרכים ועל אמצעים לעידוד תקשורת היא עריכת מחקרים מבוקרים . על ידי ניתוח תכנים , הן באמצעים סטטיסטיים הן באמצעות ניתוח תוכן איכותני , ניתן להגיע לתובנות לגבי עולמם הפנימי של אנשים עם מוגבלות ולגבי תחושותיהם ומחשבותיהם של אלה שבאים עמם במגע , בין שבאופן חברי ספונטני , בין שבמסגרת המשפחה ואם כאנשי מקצוע . בספר הנוכחי מוצגים מחקרים ופרויקטים בנושאים רבים ומגוונים , כשחוט השני המחבר בין כולם הוא מושג ההכלה – ההשתלבות של אנשים עם מוגבלות בחברה ( אבישר , לייזר ורייטר , ; 2011 אבישר ורייטר , ; 2013 רייטר , לייזר ואבישר , . ( 2007 בשיח הציבורי והמקצועי נעשה שימוש בשני מושגים לציון השתלבותם של ילדים ובוגרים עם מוגבלות בקהילה : המושג " שילוב " והמושג " הכלה " . על אף השימוש הנפוץ בשני מונחים אלה , לא תמיד ברור ההבדל ביניהם ולא תמיד ברורה התמונה המסתתרת מאחורי כל מונח . נשאלת השאלה , מהי משמעותם ? האם הם מתייחסים לאותה תופעה , או שכל אחד מהם מצביע על תופעה שונה ? כך למשל , לגבי המושג " שילוב " ניתן לשאול האם מדובר בחיים במקביל , זה לצד זה , של אדם עם מוגבלות לצד אדם ללא מוגבלות ? היכן עובר הקו המפריד בין ה " ישיבה לצד " לבין ה " ישיבה עם " ? האם הישיבה " לצד " מובילה באופן ספונטני

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help