sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מערך מוסדות הגיל הרך ואת תפקידי המחנכת בו , וכן את הרקע של הגדרת תפקידי המחנכת הן על ידי הגופים הרשמיים של משרד החינוך הן בהיבט המקצועי . הפרק השני מציג בהרחבה את המסגרת העיונית של המחקר ואת התאוריה של מנהיגות בכלל ומנהיגות בגיל הרך בפרט . שער ראשון – ממד פנימי : הגננת כמנהיגה בעיני עצמה . את הפרק השלישי , שהנו מחקרי , כתבה אילנית אביים , מוסמכת התכנית , שסיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה . פרק מחקרי ראשון זה בוחן את תפיסת המנהיגות של גננות מתחילות לעומת גננות מנוסות בדגם המשלב מחקר כמותי ומחקר איכותני . דגם זה אפשר לכותבת להציג ממצאים מרתקים המצביעים על חשיבות הניסיון בתפקידי ניהול ומנהיגות . אילנית מציגה גם את כלי המחקר שהתאימה למשתתפות המחקר על בסיס כלי קיים ששימש לעבודות מחקר נוספות בספר זה . בפרק הרביעי מרים מבורך מציגה את עבודתה של לילית זרוג , שבחנה את תפיסת תפקיד הגננת כמנהיגה בקרב גננות שפרשו , בהשוואה לתפיסתן של גננות עובדות . זהו מחקר כמותי בעיקרו , וממצאיו מביאים לידי ביטוי את תהליך השינוי שחל בשתי קבוצות הגננות בתפיסתן העצמית את תפקידן . בפרק החמישי מרים מבורך מתארת את מחקרה של לימור צדקי , שבחנה את תפיסתם העצמית של גננים וגננות את מנהיגותם , כביטוי לתופעה של הצטרפות מגדרית שונה מן המקובל בקרב מחנכות הגיל הרך . זהו מחקר איכותני המתבסס על ראיונות עומק תחומים . שער שני – ממד חיצוני : מנהיגותה של הגננת בעיני שותפיה לתפקיד . בפרק השישי יצחק גילת מציג את מחקרה של שירי ברנדיס , אשר בחנה את עולמן של רכזות הגיל הרך במערכת הקיבוצית וחשפה את תפיסתן את מנהיגותן בעיניהן ובעיני הגננות שהן ממונות עליהן . מתואר בו מחקר משולב המאיר את נקודת המבט החיצונית על מרכזת הגיל הרך ( תפיסת הגננות את המרכזת ) באמצעות מחקר כמותי ואת נקודת המבט הפנימית ( תפיסת המרכזות את עצמן ) באמצעות מחקר איכותני המבוסס על ראיונות . בפרק השביעי מרים מבורך מתארת את מחקרה הכמותי של רחלי לרר , הבוחן את מנהיגותה של הגננת החדשה ואת זו של הגננת המנוסה , כפי שהן נתפסות בעיני הסייעות של הגן , שהן חברות בצוות הקרוב לגננת . בפרק השמיני יצחק גילת מתאר את מחקרה של אפרת קאופמן , הבוחן את תפיסת ההורים את מנהיגותה של הגננת . ממצאי מחקר זה מעלים שאלות לא קלות באשר לאופן שבו מחנכות הגיל הרך נתפסות בקהילה שבה הן פועלות . בפרק התשיעי והאחרון של פרקי המחקר , אורית מועלם , מרצה בתכנית

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help