sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

גננות המנהלות כיתות גן ) מובילות צוות ומחברות את הגן אל הקהילה שבה הוא ממוקם , ובכך הן הופכות למנהיגות חינוכיות , אף שאינן מודעות למעמדן ולהשפעתן הרבה על הקהילה , מלבד השפעתן על ילדי הגן . בתכנית לתואר שני הקפדנו על אופי מחקרי של עבודות הגמר , כחלק מן ההתפתחות האקדמית והמקצועית האישית של הסטודנטיות המשתתפות בתכנית . לימודי המחקר על מגוון הסוגות ( ז ' נרים ) שלו מהווים מרכיב חשוב בתכנית ובסיס לעבודות הגמר לתואר השני . בכך תרמנו לבניית תשתית המאפשרת למוסמכות התכנית להמשיך ולחקור את עבודתן היום - יומית ולחשוף דרכים חדשות להובלת שינוי במערכות הגיל הרך , זאת על סמך נתונים מחקריים . בספר זה מובאות עבודות של הסטודנטיות על הנושאים המעניינים אותן , בהיבטים השונים של בחינת המנהיגות בגיל הרך בקרב המחנכות בגיל זה , הסייעות , ההורים ואף הילדים . ריבוי נושאים אלה , הנובעים מן העולם המקצועי האישי של הסטודנטיות שהיו כבר לגננות מוסמכות , יוצר מגוון ומאפשר לקורא להקיף היבטים רבים של מערכת הגיל הרך בישראל . כאמור , ספר זה מתבסס על מבחר עבודות גמר בנושא מנהיגות בגיל זה בסוגות מחקר שונות , כולן בהנחיית עורכת הספר , וחלקן ( שעניינן המחקר הכמותי ) בשיתוף פרופסור יצחק גילת . כל הסטודנטיות נתנו את הסכמתן המלאה לשילוב עבודותיהן בפרקי הספר , לעריכתן ולהתאמתן למבנה שלו . כל אחד מכותבי הפרקים התבסס על העבודה המקורית , אולם היה חופשי לשנות ולהוסיף לפי הצורך מקורות מעודכנים , עיבודים סטטיסטיים מתקדמים , ניתוח איכותני מזווית נוספת וארגון מחדש של עבודת המחקר שהייתה כתובה במבנה ובניסוח של עבודת גמר . קראנו את כל פרקי הספר המחקריים והערנו הערות . רק הכותבת של הפרק השלישי , אילנית אביים , מוסמכת התכנית , התאימה בעצמה את עבודת הגמר שלה למבנה הספר . הספר מחולק לשני שערים שהם מעין מראה דו - צדדית המבטאת שני ממדים המשלימים זה את זה , ועל ידי כך מאפשרים לקורא להכיר את עולם המנהיגות בגיל הרך מזוויות שונות – זו הפנימית , המציגה את ההתבוננות של הגננות עצמן על מנהיגותן , וזו החיצונית , המשקפת את מנהיגותה של הגננת בעיני שותפיה לתפקיד . הפרק האחרון , המתאר ילדים , מבטא את שני הממדים הללו – כיצד הילדים רואים את הילד המנהיג וכיצד הלה מבטא את מנהיגותו תוך כדי פעולה . כל פרקי הספר המתארים מחקרים מתבססים על מערכת גן הילדים ועל תפקידי הגננת ( קרי המחנכת , מנהלת הגן או המורה ) . אי לכך בחרנו להציג בפרק הראשון את

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help